Författare Ämne: Tvätteri???  (läst 2632 gånger)

eling

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
Tvätteri???
« skrivet: januari 27, 2009, 21:48:51 PM »
Hej!! jag har i flera år funderat mycket över att starta eget företag. Det jag har lite funderingar kring är att starta ett tvätteri, alltså där kunder kan lämna in sin tvätt och få den tvättad osv. Tror ni att det här skulle fungera? Jag bor i Göteborg. Tror ni att behovet finns??

mvh elin

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
SV: Tvätteri???
« Svar #1 skrivet: januari 27, 2009, 21:53:27 PM »
Det tror jag nog.
Jag har en släkting som har tvätteri och dom tvättar bla till hotell mm. men även privatpersoner.
Dom har köpt in lakan, servetter och hyr ut till hotellen.

FashionSense

• Veteran
  • Antal inlägg: 524
    • FashionSense Sweden
« Svar #2 skrivet: januari 28, 2009, 00:17:54 AM »
Mitt förslag är att du ringer runt och hör efter på hotell och liknande verksamheter som skulle kunna tänkas använda sig av ett tvätteri och så spinner du vidare därefter.
Välkommen in till www.fashionsense.se!

Josse

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 62
    • Presenteriet
« Svar #3 skrivet: januari 28, 2009, 08:53:40 AM »
På orten där jag bor (ca4500 inv.) finns ett tvätteri som går mycket bra. De tvättar åt privatpersoner men också en hel del åt fabrikerna i trakten. De åker ut till fabrikerna och hämtar mattor och andra grejer som ska tvättas och sedan kör det tillbaka det också. Jag vet inte om de har någon form av uthyrning av mattor också för de har alltid med sig nya och lägger in när de hämtar de gamla.
http://www.presenteriet.se - presenter av hög kvalité som tilltalar både praktiskt som estetiskt

nublu

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1076
    • Nublu - dansk design på svenska!
« Svar #4 skrivet: januari 28, 2009, 08:58:52 AM »
Josse: Det är vad min man gör om dagarna - byter mattor åt ett tvätteri. Dessutom hämtar han tvätt hos restauranger, fabriker och privatpersoner.

Vi funderade på att låta tvätta våra sofföverdrag på makens jobb. Kostnad per kg 155 kr så det hade gått på typ 4000 spänn. Billigare att köpa nya! Eller som vi gjorde, tvättade själva. :)
Livet är en enda stor gråzon