Författare Ämne: Marknadsundersökning  (läst 1622 gånger)

Kreativadagar

• Entusiast
  • Antal inlägg: 104
    • Kreativa dagar!
Marknadsundersökning
« skrivet: augusti 28, 2008, 17:47:14 PM »
Jag har kommit på det!!! Det som jag vill syssla med. Något som jag har älskat hela livet (förutom min familj då!).
Men jag har ingen koll på om det funkar i praktiken... Behöver göra en marknadsundersökning.
Eftersom min idé är internetbaserad så är det lämpligast att de som svarar är internetanvändare. Det är nog inga problem att få ihop ett antal svar på en undersökning.

Men jag vet inte vad jag skall fråga!!! Vilka frågor är viktiga att ställa och få svar på förutom de vanliga som kön, var man bor (Stad/samhälle/glesbygd).
Kan ni hjälpa till med lite idéer? För här står det helt still just nu!

Tack tack!  :)
/Åsa

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
SV: Marknadsundersökning
« Svar #1 skrivet: augusti 28, 2008, 18:02:10 PM »
jag är ju sociolog, så jag kan säkert hjälpa dig.  ;D  måste bara veta lite mer om vad ditt mål och syfte med marknadsnudersökningen är
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

Kreativadagar

• Entusiast
    • Kreativa dagar!
« Svar #2 skrivet: augusti 28, 2008, 18:05:30 PM »
Jag behöver veta om behovet av min tänkta affärsidé kan vara av intresse.
Vill man köpa just de produkterna som jag tänkt sälja, på nätet? Eller är det bara jag som skulle älska att surfa runt i en sådan webbutik?
Typ.
/Åsa

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #3 skrivet: augusti 28, 2008, 18:59:12 PM »
vill du hitta din kundgrupp? alltså veta vilken kategori av människor du bör inrikta din marknadsföring mot? eller vet du redan vilken typ av människor du vill nå, men vill kolla av deras behov utav just din ide? isåfall gäller det ju att nå ut till dem med din undersökning.
om du inboxar mig lite mer kan jag nog hjälpa dig med lite mer konkreta frågeställningar och komma med tips och sånt inför vad du bör tänka på för att få veta det du efterfrågar.  :)
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

Kreativadagar

• Entusiast
    • Kreativa dagar!
« Svar #4 skrivet: augusti 28, 2008, 19:01:25 PM »
Mest behovet av min idé... Kundgruppen är jag rätt säker på.
/Åsa