Författare Ämne: Hur lång tid innan ni "fick snurr" på er webbshop?!  (läst 2075 gånger)

kada

• Beroende
  • Antal inlägg: 263
    • www.tuffatilda.se
Hur lång tid innan ni "fick snurr" på er webbshop?!
« skrivet: augusti 10, 2008, 11:13:56 AM »
Ja som rubriken anger...hur lång startsträcka hade ni? När började ni få igång er försäljning ordentligt?
Efter ett år med webbshopen känner jag att det borde börja "dra igång" lite mer nu. (Det måste det ju!) Men jag tycker det går lite segt. Å andra sidan har jag ju inte gjort så mycket reklam för mig.

tacksam för lite synpunkter och råd!
www.tuffatilda.se
designade babykläder

nublu

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1076
    • Nublu - dansk design på svenska!
SV: Hur lång tid innan ni "fick snurr" på er webbshop?!
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2008, 14:19:14 PM »
Beror ju på vad som menas med snurr, allting är ju en tolkningsfråga.  :) Jag har varit igång i snart 10 månader och tycker att det är hyfsad fart i butiken trots att jag inte lagt ut multum på marknadsföring.

Det jag beställer hem tar slut och jag måste beställa mer av den anledningen först och främst iaf.  ;)
Livet är en enda stor gråzon

Tian

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 963
  • Namnsmycken
    • Älskade Barn AB
« Svar #2 skrivet: augusti 11, 2008, 12:50:03 PM »
Min websida börjde ju som en hobby...
Det har liksom bara snurrat på sedan.

Jag ligger på 4-5% handlande kunder av alla mina besökare. Det är rätt hyftsat!...

Men sommaren har ju varit, tror du inte att det varit "lågfart" på webben öht, man är ju liksom ute och njuter av semestern - förhoppningsvis?...

Marknadföring då?
Lägg ner lite energi på att sätta dig in i de olika, länka lite,  och byt länkar med intressanta - andra!

Elina

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 60
    • Dildoteket
« Svar #3 skrivet: juli 30, 2011, 11:22:42 AM »
Jag har varit igång i ca 4 månader och har ca 10% handlande kunder av de som besöker sidan. Så jag tycker jag är igång och snurrar ordentligt :)
Driver webbutiken www.dildoteket.se som är en lust och njutningsbutik utan porr.

Webb: www.dildoteket.se - din lust och njutningsbutik
Blogg: http://dildoteket.blogspot.com
Facebook: www.facebook.com/dildoteket
Twitter: www.twitter.com/dildoteket

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
« Svar #4 skrivet: augusti 01, 2011, 09:40:04 AM »
Jag har varit igång i tre år men startade smått. Hade till en början bara några få storlekar grå och blå mailingbags, idag har jag allt från 120x170 mm till 700x850 mm och 18 färger samt transparenta, har  utökat sortimentet att omfatta även annat packmaterial, har återkommande kunder men behöver växa ännu mer.
Smyckesbutiken däremot är det ingen snurr på alls men det är svårt att synas i mediabruset där.
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

Pysselgumman

• Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 14
    • Pysselgumman
« Svar #5 skrivet: augusti 01, 2011, 14:31:33 PM »
Konkurrensen på nätet är mördande! Känns som var och varannan startar en webbshop, det finns mängder där ute! Jag kör min webbshop som ett komplement till min andra verksamhet (uthyrning av semesterlägenheter i Åre). Mina lägenheter blir ett naturligt "showroom" där jag använder mina inredningsprodukter. Gästerna ser grejerna, får testa dem och vill i många fall ha dem själva. Jag tror att man får tänka på lång sikt, det tar helt enkelt tid att bygga upp något. Så småningom rullar det förhoppningsvis på och i bästa fall kan man leva av sin verksamhet. 

maxmode

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • www.maxmode.nu
« Svar #6 skrivet: februari 16, 2012, 14:13:25 PM »
hej!

hur mycket har ni marknadsfört er och vart?
vi har precis startat vår webbutik och är väldigt tacksam för lite råd=)