Författare Ämne: Hur gjorde ni? Kontakt med lev.  (läst 1777 gånger)

Josse

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 62
    • Presenteriet
Hur gjorde ni? Kontakt med lev.
« skrivet: augusti 04, 2008, 12:35:35 PM »
Har lite newbie frågor  ;D

Jag har letat upp en del leverantörer vars varor jag gillar. Undrar nu hur jag ska gå tillväga för att kontakta och upprätta ett samarbete.
Kan man bara ringa och be om katalog och priser på produkter? Finns det då också ett köptvång? Kanske fungerar det olika i olika länder? Är det bättre att välja ut några få leverantörer och köpa mycket hos dem än att köpa lite hos många?
Jag har ett reg. företag bakom mig, vilket jag antar att en lev. kräver för att skicka ut kataloger eller liknanade.

Tacksam för hjälp!
http://www.presenteriet.se - presenter av hög kvalité som tilltalar både praktiskt som estetiskt

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
SV: Hur gjorde ni? Kontakt med lev.
« Svar #1 skrivet: augusti 04, 2008, 13:46:25 PM »
Många räcker det att man skickar ett mail till och frågar efter en katalog eller info.
Det är först när du registerar dig som kund , det brukar frågas efter företagsuppgifter mm.

Josse

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 62
    • Presenteriet
« Svar #2 skrivet: augusti 06, 2008, 11:13:15 AM »
Oj, är det så enkelt!
Trodde att lev. var hårda med till vem de skickar ut kataloger och priser.
Tack för svaret!
http://www.presenteriet.se - presenter av hög kvalité som tilltalar både praktiskt som estetiskt

Ida

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1500
« Svar #3 skrivet: augusti 08, 2008, 07:19:15 AM »
Ja, det är lite olika med olika leverantörer. Är det en webbshop som du ska sälja det i så brukar en del vilja se på den först. Sen så brukar de annars vilja veta vilka andra märken du ska sälja, vad din inriktning är osv. Andra bryr sig inte om det.
Det bästa är bara att ringa eller maila dem om att du är intresserad av deras produkter och invänta svar.  :)