Författare Ämne: Filmer!  (läst 7933 gånger)

FashionSense

• Veteran
  • Antal inlägg: 524
    • FashionSense Sweden
SV: Filmer!
« Svar #30 skrivet: mars 09, 2009, 16:19:39 PM »
Det är boxar i min stil, men jag är också löjligt svag för humor.
Scrubs
2 1/2 men (härlig unge)
Friends
Simpsons
Välkommen in till www.fashionsense.se!

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #31 skrivet: mars 09, 2009, 21:16:26 PM »
ah, 2 1/2 men är en favorit här också!
friends, simpsons och scrubs är underbara, men de repriseras så ofta att jag inte orkat köpa boxen- men jag ser de jämt ändå.

Sex and the city boxen är ju både snygg och bra förstås! den är bra för ensamma kvällar då man vill bli på gott humör!
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

FashionSense

• Veteran
    • FashionSense Sweden
« Svar #32 skrivet: mars 09, 2009, 21:24:11 PM »
Ja det går ständigt i repris, men jag brukar inte så ofta se på TV. Har Simpsons och Scrubs på box. Funderar allvarligt på att införskaffa 2 1/2 men för där har jag inte varit med från början och ser några avsnitt då och då när jag vet att det går (mån 21 - 22  ;D), men det är inte alltid jag har chansen att se dem.

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
    • barnlycka.se
« Svar #33 skrivet: mars 10, 2009, 15:11:46 PM »
Såg
MÄN SOM HATAR KVINNOR
på bio igår. Väldigt bra film! Spännande och välgjord!

Betyg; 4 av 5

FashionSense

• Veteran
    • FashionSense Sweden
« Svar #34 skrivet: mars 10, 2009, 16:01:01 PM »
Har bara läst boken än och även om den inte var dålig så var den inte så fantastiskt bra som alla säger  :-[, men det verkar som om det bara är jag som har upplevt den så. Läser andra boken nu, har bara kommit några kapitel in och den verkar mycket bättre än den första.

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
    • barnlycka.se
« Svar #35 skrivet: mars 10, 2009, 16:27:46 PM »
jag var inte heller överförtjust i boken- men det var min mormor- så jag tog henne på bio för att göra henne glad.  ;)
men jag blev positivt överasskad faktiskt av filmen! den var riktigt bra!

FashionSense

• Veteran
    • FashionSense Sweden
« Svar #36 skrivet: mars 10, 2009, 16:32:02 PM »
Får ta och se den vid något tillfälle, liksom Arn (som jag inte heller har lockats av, svårt för författaren) verkar det bli en liten bit av svensk filmhistoria. Kan tänka filmen har lite mer handling än boken. All forskning som han lägger på att reda ut familjehistorien tar över 300 sidor. Det är först på s 306 som man känner för att vända blad för att det faktiskt kan vara något på gång. Hoppas ju att de i filmen kortat ner detta och lagt fokus på de händelser där det tar lite fart, som Salander/Bjurman och några till, men jag vill inte säga för mycket. Alla här kanske inte har läst/sett den än.  ;D

FashionSense

• Veteran
    • FashionSense Sweden
« Svar #37 skrivet: april 03, 2009, 16:32:06 PM »
Har fortfarande inte sett Män som hatar kvinnor, men nu har jag i alla fall läst alla tre böckerna. Den första var okej, den andra var riktigt bra, den tredje tyckte jag inte var något att fröjdas över. Upplevde den som otroligt seg och jag måste fråga er som läst den, vad var grejen med den sidan om huruvida antikens kvinnor tog bort brösten för att kunna skjuta pil bättre? Vad hade det med något att göra? Jag gillar trivia av det slaget, men absolut inte på det sättet.

FashionSense

• Veteran
    • FashionSense Sweden
« Svar #38 skrivet: april 03, 2009, 16:33:21 PM »
Läste denna av Harlan Coben för några år sen och såg filmen i nu i veckan. Helt klart sevärd.
http://www.moviezine.se/film/beratta-inte
Betyg: 4 av 5

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #39 skrivet: oktober 22, 2009, 17:45:34 PM »
Lite nya filmer! :D

Den absolut bästa filmen jag hittills har sett är Seven Pounds. Den börjar som en ganska medioker film och är ganska förvirrande vissa gånger, men mot slutet så binds alla lösa trådar ihop och jag tror aldrig jag har gråtit så mycket till en film. Jag älskar den och kände direkt att jag måste se den igen för att verkligen förstå allt.

Seven Pounds

Pallas Athena:
Will Smith spelar en man som har förlorat allt i en olycka men som kommer på ett sätt som han kan förändra livet för ett antal människor. Filmen går i stort sett ut på att han kontrollerar om dessa människor verkligen är värda hans insats eller inte. Både komedi och tragedi på samma gång och Will Smith är riktigt bra! Dock saknar jag ett längre slut, men det gör jag å andra sidan alltid nu för tiden.. :P

Betyg: 10 av 10 (mer om det hade gått)

Wall-E

Pallas Athena:
Maken och jag tittade själva, utan barnen, på denna och vi har aldrig skrattat så mycket åt en film. Den kanske inte var världens bästa film rent tekniskt, men det är inte särskilt ofta som vi kan uppskatta samma film på det sättet och det ökar mitt betyg..
Filmen är animerad och handlar om framtiden när jorden är totalt nedskräpad och människorna har flytt i en enorm rymdfarkost i väntan på bättre tider.. Wall-e är en robot med känslor som är tilldelad arbetet med att städa på jorden. Han träffar på en annan robot från människornas rymdfartyg och de två upplever en massa saker i sin strävan att göra rätt för sig.. Och så blir de kära så klart.. :D Många "ramla-på-rumpan"-skämt för den som gillar sånt och ganska förutsägbar, men också en del överraskningar.. :)

Betyg: 8 av 10
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se

Mia

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 821
    • sessan o. sus
« Svar #40 skrivet: oktober 22, 2009, 19:55:09 PM »
Seven Pounds

Pallas Athena:
Will Smith spelar en man som har förlorat allt i en olycka men som kommer på ett sätt som han kan förändra livet för ett antal människor. Filmen går i stort sett ut på att han kontrollerar om dessa människor verkligen är värda hans insats eller inte. Både komedi och tragedi på samma gång och Will Smith är riktigt bra! Dock saknar jag ett längre slut, men det gör jag å andra sidan alltid nu för tiden.. Tunga

Mia:
Måste bara hålla med Pallas om Seven Pounds. Den blir om möjligt ännu bättre och ännu starkare andra gången och ja - jag grät också. Floder (tur jag såg den själv!). LÄTT den bästa film jag sett! Kör samma betyg.

nublu

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1076
    • Nublu - dansk design på svenska!
« Svar #41 skrivet: oktober 25, 2009, 11:19:15 AM »
Såsom i himmelen
Kay Pollaks film med bl a Helen Sjöholm, Michael Nyquist och Lennart Jähkel i huvudrollerna. Den har några år på nacken så det är DVD som gäller om man vill se den. Den handlar om hur människors val och omgivning får dem att växa och förändras. Klart sevärd!
Ger den 10 av 10, inte minst för filmmusiken. :-)
Livet är en enda stor gråzon

Ida

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1500
« Svar #42 skrivet: oktober 25, 2009, 18:35:02 PM »
Håller med om Seven Pounds. Superbra film som jag har sett flera gånger:
http://mytaglines.blogspot.com/2009/08/seven-pounds.html

The pursuit of Happyness som är gjord av samma gäng är suveränt härlig också:
http://mytaglines.blogspot.com/2008/10/pursuit-of-happyness.html

Två andra favoriter är Into the wild:
http://mytaglines.blogspot.com/2008/11/into-wild-kan-det-bli-mycket-bttre-n-s.html

och Eternal sunshine of the spotless mind:
http://mytaglines.blogspot.com/2008/10/eternal-sunshine-of-spotless-mind.html

gullan

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1061
    • Gullgrodan
« Svar #43 skrivet: maj 01, 2010, 13:24:27 PM »
Puffar tråden då jag behöver lite nya filmtips  ;D

FashionSense

• Veteran
    • FashionSense Sweden
« Svar #44 skrivet: september 27, 2010, 15:13:11 PM »
En av mina favvo-filmer genom tiderna är Fantomen på Operan... älskar kostymfilmer! Fast det är inte bara därför, den är väldigt detaljrik, genomtänk och välgjord. Sen är musiken underbar, skådisarna jätteduktiga och hur den är uppbyggd med vad de sjunger när gör den bara så bra!!!

Gillar även Prince of Persia, ja det är en typisk Disney-film, men den är fortfarande underhållande. Den är detaljrik (som sagt, älskar kostymfilmer), den är välgjord, skådisarna är duktiga och den har en bra blandning av action och komedi. Den är baserad på ett tv-spel och de har hållit sig nära spelet vilket jag uppskattar som spelar det. För folk som inte spelat det kanske det känns lite fånigt, men men...

Sen såg jag nyligen PS I love you. Jag hade hört talas om att den skulle vara så förbaskat bra, men jag har sett trailern och tyckte inte den verkade så bra. Kärleksfilmer brukar inte gå hem hos mig. En kompis hade den så jag lånade den, tänkte att jag skall se vad det är alla är så lyriska över och de hade rätt. I stand corrected. Den var bra, den var riktigt bra tyckte jag. Det ligger en subtil humor genom hela filmen i hur de umgås, sen finns det många scener med humor som fick mig att skratta så jag grät. Den är ju dock sorglig också, det är liksom grunden till allt det roliga som händer och jag får väl erkänna att jag grät lite av sorg också. Det brukar jag inte göra! Jag kastades mellan glädje och sorg, men det var en riktig feel-good-film.