Författare Ämne: Filmer!  (läst 7934 gånger)

Ida

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1500
SV: Filmer!
« Svar #15 skrivet: juli 21, 2008, 16:46:56 PM »
The last samurai

Film med Tom Cruise som jag har fått lite svårt för den sista tiden men i denna filmen glömde jag faktist nästan av att det var han. Filmen var bra. Den innehåller absolut ingenting som man inte har sett förut, men den var ändå underhållande. Vacker film i vacker miljö.

Betyg: 7 av 10

Ida

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1500
« Svar #16 skrivet: juli 21, 2008, 16:49:28 PM »
88 minutes

Film med Al Pacino. Väldigt spännande och man sitter och gissar hela tiden vem mördaren är, trots det är den något förutsägbar. Pacino är cool!

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #17 skrivet: juli 21, 2008, 17:27:42 PM »
Pirates of the Carribean 1, 2 och 3

Pallas Athena:
Mycket häftiga filmer om piraten Jack som har förlorat sitt skepp och sin besättning och som under otaliga äventyr försöker få tillbaka det - och hans bifigurer omkring som har sina egna äventyr. Jag som inte är ett stort fan av action och thriller gillar ändå filmerna väldigt mycket.

Betyg: 8 av 10
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
    • Webbia
« Svar #18 skrivet: augusti 11, 2008, 11:27:58 AM »
Dreamgirls

Pallas Athena:
En musikalfilm om tre tjejer på sextitalet som försöker slå igenom som sångerskor. De stöter på cadillachandlaren Curtis som agerar deras manager på många sätt och vis... Det finns många twister i filmen som inte alltid visar det man förväntar sig, men i mångt oh mycket är det en ganska förutsägbar film.. Jag är väldigt glad att jag såg den själv på dvd för då kunde jag spola framåt när de väldigt sega sångnumren var.. i princip fick de sagt under 3-4 minuter vad som skulle ha sagts på vanligt sätt i 30 sekunder.. :-\ Men i övrigt en sevärd film tycker jag!
www.webbia.se

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #19 skrivet: september 15, 2008, 17:57:17 PM »
the farmer astronaut

En farmare i USA drömmer om att bygga en egen raket. Av omvärlden ses han som en vrickad konstig typ, men familjen stöttar honom och låter hans dröm leva trots omgivningens fördömande.

Väldigt tänkvärd. Härlig och annorlunda om drömmar och äkta kärlek. En feelgood film.

betyg: 4 av 5

Shutter

Handlar om ett par som gifter sig och som snart börjar se en kvinna i bakgrunden på alla deras fotografier. Vem är hon? Och vad vill hon? Klart står iallafall att hon är ett spöke som har nåt viktigt att berätta.
En riktigt läskig thriller/skräckis. Faktiskt en riktigt bra sådan, inget blod eller splatter, bara läskig och oväntad.

Betyg; 4 av 5

Utlämnad

Douglas Freeman är en CIA-analytiker boende i Nordafrika som tvingas ifrågasätta sitt uppdrag efter att ha sett det brutala och tvivelaktiga förhöret av en egyptisk-amerikansk man som utförs av den nordafrikanska hemliga polisen.

Väldigt väldigt tänkvärd om världens jakt på terrorister och avstegen från mänskliga rättigheter när det gäller terrorister (muslimer....)
Obehaglig film men väldigt viktig.

betyg 4 av 5

glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
    • Webbia
« Svar #20 skrivet: september 15, 2008, 20:28:48 PM »
Freedom Writers

Pallas Athena:
En klassisk ghettofilm där en vit lärare "räddar" en hel klass. Men en av de bättre hur som helst, och baserad på en verklig händelse. Massor av guldkorn, men lite väl hårt skuren för när man sitter med översvämmade ögon så hoppar filmen helt plötsligt till en helt annan scen och man känner sig nästan fjantig! ;D Älskade t ex när ungarna fick åka till ett museum om förintelsen och inse vad den innebar..
Jag gillade verkligen denna filmen, mycket tänkvärd och vacker. Kommer absolut att titta på den fler gånger, helt klart!
Betyg: 9 av 10
www.webbia.se

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
    • Webbia
« Svar #21 skrivet: september 15, 2008, 20:31:06 PM »
Den enskilde medborgaren

Pallas Athena:
En satir om Skandiaaffären, där Galenskaparna/After Shave gör många tänkvärda uttalanden och vändningar! Skrattade faktiskt flera gånger, och jag är inte lättroad må jag säga! ;D En av deras bästa filmer tror jag..
www.webbia.se

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
    • Webbia
« Svar #22 skrivet: november 16, 2008, 23:47:24 PM »
Ladder 49

Pallas Athena:
En film om en engagerad brandman och hans omvärld. Det börjar med slutet, dvs filmens "huvudhändelse" och sedan tänker han tillbaka på sitt liv under tiden, och filmen hoppar mellan nutid och dåtid. Actionfilm utan onödigt våld (i mitt tycke som hatar allt onödigt våld och därför sällan gillar actionfilmer).
MEN ett dåligt slut.
Betyg: 6 av 10
www.webbia.se

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
    • Webbia
« Svar #23 skrivet: november 16, 2008, 23:52:02 PM »
Djävulen bär Prada

Pallas Athena:
Om en vanlig tjej som tar ett jobb på en modetidning bara för att hon vill det. Under tiden som hon jobbar åt djävulen (redaktören) så förändras hennes syn på modevärlden.
En hemskt pinsam film med väldigt mycket förutsägbara händelser. Ingen höjdare i min smak.
Betyg: 5 av 10
www.webbia.se

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
    • Webbia
« Svar #24 skrivet: november 16, 2008, 23:54:11 PM »
27 dresses

Pallas Athena:
Om en tjej som är helt insnöad på bröllop och har varit tärna på ofantligt många bröllop under åren. Hon är kär i sin chef, som inte ser henne alls och mitt i allt träffar hon en reporter som tänker skriva en artikel om henne, men under tiden händer saker som ingen av dem har förutspått (känns det igen??)..
Ganska pinsam, men ändå rätt sevärd.
www.webbia.se

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #25 skrivet: november 17, 2008, 10:45:21 AM »
No country for old men...
kanon film !! annorlunda så in i bomben, kändes lite "trög" men spännande. Man är inte van vid så lugna (men ack så våldsam!) action/thriller filmer......lite slow motion kännsla, men som sagt: Spännande.
Slutet var...........hmmmmmm lite annorlunda!!!!
Har fortfarande inte riktigt fattat hur en Amerikansk film kan sluta så där!  ;D lite ovanligt.

jag tyckte slutet var snopet och fånigt. Men överlag är filmen bra och boven är härligt iskallt läskig.
Klart sevärd bara för bovens skull. Han måste upplevas.

Betyg 6 av 10

FashionSense

• Veteran
  • Antal inlägg: 524
    • FashionSense Sweden
« Svar #26 skrivet: november 17, 2008, 12:36:24 PM »
MEMENTO
Handlar om en man som har förlorat sitt korttidsminne och med med hjälp av tatueringar och anteckningsblock försöker han hitta den man som mördade hans fru. Man kan säga att man får se filmen som han upplever det - bitvis. Man får se olika fragment av olika händelser och ju mer man ser desto mer kan man pussla ihop berättelsen, men man hålls på sträckbänken för varje ny bit sätter de andra i annan dager. Så man vet inte riktigt vem man skall tro på och vad som egentligen pågår.

Den har flera år på nacken, men har man inte sett den skall man absolut göra det.
http://www.imdb.com/title/tt0209144/

Klart annorlunda och klart sevärd.
« Senast ändrad: november 17, 2008, 12:42:31 PM av FashionSense »
Välkommen in till www.fashionsense.se!

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
    • Webbia
« Svar #27 skrivet: mars 04, 2009, 23:33:11 PM »
Patrik 1,5

Pallas Athena:
Om ett gift "bög"-par som bara längtar efter barn och har nyss blivit godkända för adoption. Så får de beskedet att de ska få hem en liten kille som heter Patrik, men den kille som dyker upp hos dem på utsatt tid är inget småbarn utan en tonåring.

Inte så pinsam som jag trodde (gillar inte tonårskaraktärer), men tyvärr alldeles för hårt klippt! :'( Jag hade gärna sett fullversionen av filmen, är övertygad om att det fanns med ännu fler bra dialoger och scener.
En riktigt bra film trots allt som jag gärna kan tänka mig se om och om igen (inkl uppföljare! ;D).

www.webbia.se

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
    • Webbia
« Svar #28 skrivet: mars 04, 2009, 23:39:08 PM »
Knocked up

Pallas Athena:
Om ett one-night-stand som (så klart!) spårar ur totalt och hon blir på smällen. Hon är en skötsam tjej och han är en hash-rökande glidare med noll karaktär. Kan det bli mer klassiskt? Så de tvingas ju så klart att lära känna varandra och varandras omgivning och båda tvingas ändra uppfattning om en hel del.

Liiite för pinsam för min smak, men efter att ha gett upp efter två minuter en gång så var jag tvungen att ge den en andra chans, för den väckte lite nyfikenhet inom mig.. Och jag kan erkänna att sådär halvvägs in i filmen så satt jag och småfnissade åt bland annat en mullig kille i en lekstuga.. ;D
Tror inte jag kommer se den igen, men har man inget annat för sig så är den åtminstone bättre än Glamour och Våra Bästa År!  :P

Betyg: 5 av 10
www.webbia.se

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #29 skrivet: mars 09, 2009, 15:55:22 PM »
Här kommer box tips
Jag och Thomas älskar att krypa upp i soffan och se ett avsnitt innan godnatt, för att sen längta tills nästa kväll då vi kan se  ett till!

det har blivit några boxar, men här är mina favoriter;

ROME

finns 2 säsonger.

Världens dyraste serie att spela in och det märks! Allt är påkostat och oerhört realistiskt! Kulisser, kläder- allt är fantastiskt! Om man gillar romartiden så är det här ett måste!

Vi ser den andra varvet nu!

Betyg; stark 5 av 5

Band Of Brothers

Fantasktisk skildring av ett amerikanskt förband under andra världskriget. jag gillar inte krigsfilmer- men det här var utöver det vanliga! Helt otroligt tagen blir man då det varvas med intervjuer utav de verkliga personerna bakom karaktärerna- en annorlunda och helt otrolig serie som griper tag!

Betyg, 5 av 5
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/