Författare Ämne: gul.se ??  (läst 19340 gånger)

mell

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1389
    • MellMine - Inredningsdetaljer och presenter för hela familjen.
SV: gul.se ??
« Svar #15 skrivet: september 12, 2008, 13:00:51 PM »
Gul.se är definitivt inget för mig.

Tror inte att jag kommer få några kunder från ett sådant ställe. Hur många vet att sidan finns eller använder den?! Kan inte se en enda anledning till att betala för något sådant.
Har varit reggad på hitta.se (för ett par år sedan), som är stora, och fick knappt några besök därifrån. Mycket tveksam till om en webbshop tjänar på att ligga med i sådana register.

De behöver inte besvära sig med att kontakta/ringa mig. Har dessutom läst för mycket neg. om dem.

nublu

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1076
    • Nublu - dansk design på svenska!
« Svar #16 skrivet: september 12, 2008, 17:39:08 PM »
"Gul.se har som mål att bli en unik och den föredragna katalog- och söktjänsten. Innan 2008 vill kunder och allmänheten märka en betydlig närvaro i marknaden i form av reklam och annonsering i flera stora medier. Under 2008 vill man också se en modernisering och produktutveckling i katalogen som vill sätta ny standard för katalogtjänster."

2008 börjar ju dra sig mot sitt slut. Är det någon av er som kan dra sig till minnes någon reklam i de stora medierna?
Livet är en enda stor gråzon

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #17 skrivet: september 12, 2008, 17:43:14 PM »
Men jösses, vilken dålig svenska också!  :o
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #18 skrivet: september 12, 2008, 18:32:57 PM »
vilket ordbajsande!
håller för övrigt med pallas

men hej, skall inte dissa dem totalt, har egentligen ingen uppfattning om dem och kanske de precis som jag kämpar för att få det att gå runt som nystartade, vad vet jag..... men jag har då inte råd att ge dem mina pengar.
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

Lena

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
« Svar #19 skrivet: september 17, 2008, 00:45:09 AM »
Jag tycker att ditt inlägg är skandal! Nästa gång du bloggar in dina meddelanden så borde du ta reda på fakta först. GUL.se är ett väletablerat och seriöst företag som ger sina kunder en smidig lösning på marknadsföring på Internet. De tar dessutom bara spotthyvel för tjänsten om man jämför med konkurrenterna. Just därför kommer de sannolikt att dominera marknaden såsmåningom. Dessutom har de bättre layout på sin tjänst än de övriga.

NÄSTA GÅNG DU YTTRAR DIG - ta reda på sanningen, det är vad denna blogg är till för. NÄSTA gång kanske det är ditt företag som råkar ut för sura bloggare som skriver skit bara för att de inte har förmåga att göra annat än spy skit över andra när de har en dålig dag!!!!

Nodochlust

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
« Svar #20 skrivet: september 22, 2008, 12:09:44 PM »
Trollmor: Jag tycker att det är konstigt att du som norsk inte känner till Norges största aktör på marknaden gällande gula tjänster... Men å andra sidan kanske du inte är så insatt. Jag är mer en sådan person att jag hellre tänker innan jag talar. Likväl som jag inte dömer innan jag själv bildat en uppfattning.. Kanske en karamell att suga på...

Jazzo

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1102
    • Kidsbutik
« Svar #21 skrivet: september 22, 2008, 14:40:53 PM »
 ;D ;D ;D SERIÖS :P ;D ;D ;D
Personlig blogg:
http://livetobutiken.blogspot.com/
Liten butik med stor bredd! Har varit min men är nu såld.
http://kidsbutik.se

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #22 skrivet: september 22, 2008, 15:38:25 PM »
Tragisk er det!!! >:( >:( >:(

Samtidig er det HUMOR at de skriver om Jätten i Norge!! ;D ;D

Og  forbannet blir jeg når jeg leser sånt her:
http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=713985&avdelning_1=102&avdelning_2=108

Det er ikke mye positivt om dette verken i Sverige eller Norge.

Dette foretaket burde kanskje värt i "svartlistningstråden" >:(

definitivt, det är helt otroligt. Det blir ju bara värre o värre. Dom var mycket värre än jag trodde.

Mia

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 821
    • sessan o. sus
« Svar #23 skrivet: september 22, 2008, 16:33:11 PM »
Shit pomfritt! ;D ;D ;D ;D ;D
Svarta listan nästa???

Bloggexpert

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
« Svar #24 skrivet: oktober 13, 2008, 12:23:45 PM »
MEN vilken tur att man hittade till denna tråd innan man tog ställning till något! Ni gör ett bra jobb!  ;D

ER

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
« Svar #25 skrivet: november 06, 2008, 13:50:44 PM »
Dessa eländiga turbotrutar som telefontrakasserar en och vill att man ska vara med i än den ena "katalogen" än den andra..
Till ett saftigt pris, och oftast med en lååång prenumerationstid som är nästan omöjlig att avsluta.

Tycks fö som om vi har en del representanter för branschen i tråden, på en annan site (www.cint.se) så brukar de också duka upp och nästan saligt prisa sin "produkt" när kritiken blir alltför allvarlig och påtaglig. Precis som här.. 
Btw, gul.se ringde idag... ;D

Bloggexpert

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
« Svar #26 skrivet: november 06, 2008, 13:54:11 PM »
Jag blir kräkfärdig när jag läser runt om detta guuuuul  :o Det är ju humbug!

FashionSense

• Veteran
  • Antal inlägg: 524
    • FashionSense Sweden
« Svar #27 skrivet: maj 18, 2009, 08:27:31 AM »
Nu har jag haft min första kontakt med gul.se. De ringde för en stund sen och jag har efter de senaste turerna med telefonsäljare börjat avsluta samtalen mer direkt. Verkar som om det ekonomiska läget har satt lite panik i folk för man blir nerringd med fantastiska erbjudanden snudd på oavbrutet och mitt företag kommer inte bära sig om jag skall supporta alla andras. Dessutom har jag inte tid att spendera hela mitt liv i telefon. Så i samband med att hon presenterade sig så sa jag nej tack jag är inte intresserad av någon kostnad för mitt företag. Då svarade hon med att det är gratis, varpå jag sa "har hört en hel del om er och är inte intresserad av att kliva på detta tåget". Lite paff lät hon allt men då tackade hon för sig med ett "jag förstår".

Kanske lite hårt, men jag är ganska säker på att om jag hade låtit henne fortsätta så hade hon erbjudit mig något utöver denna gratistjänsten som skulle kosta mig pengar. Vilket företag lägger tid och pengar på att ringa runt till folk och erbjuda något gratis som de absolut inte tjänar en krona på? Dessutom gick jag nu för första gången in på deras hemsida och mitt företag är med där, men det finns ingen länk till min butik så jag har inte fått ett besök från dem sen jag startade företaget. Är jag dessutom redan med på gratistjänsten utan att ha blivit tillfrågad, varför ringer de då? Såvida de inte vill fråga om jag inte önskar vara kvar, men då borde de skicka mail eller post så de får ett skriftligt svar. Tror ni jag har fel i min bedömning?
Välkommen in till www.fashionsense.se!

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
« Svar #28 skrivet: maj 18, 2009, 08:53:13 AM »
De ska ringa tillbaka hit i mitten av veckan men här har de inget att hämta. Ingen jag talar med har hört talas om dem och när jag går in och söker på deras sida så visar det i praktiken hur dåligt det är. Vem som helst kan hämta fram de uppgifterna de har. Skrattretande.
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

Mia

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 821
    • sessan o. sus
« Svar #29 skrivet: maj 18, 2009, 10:32:45 AM »
There is no such thing as a free lunch!  ;D

Blir alltid misstänksam när det börjar erbjuda saker "gratis" för som sagt varför skulle nåt företag ha råd med att ringa runt till andra och erbjuda enbart gratis-tjänster?

Precis!!