Författare Ämne: gul.se ??  (läst 19334 gånger)

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
gul.se ??
« skrivet: juni 16, 2008, 08:32:23 AM »
Nån som vet nått om dom??

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
SV: gul.se ??
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2008, 10:08:18 AM »
Dom ringde förut och de uppgifter dom har om ens företag är det som du själv registerat till bolagsverket.
Du kan till en kostnad som hon aldrig nämde få uppdatera dessa. Jag blir alltid skeptisk när det är
"du måste vara med här så kunderna hittar dig" "vi har funnits på nätet sedan 1999" mm mm
Jag har aldrig hört talas om dom.... Hur skall mina kunder kunna hitta mig där?

Jag antar att namnet skall få en att tro att det är gulasidorna. Vekar väl mer äkta då.

mell

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1389
    • MellMine - Inredningsdetaljer och presenter för hela familjen.
« Svar #2 skrivet: juni 16, 2008, 18:53:25 PM »
Aldrig hört talas om dem!

Mimmi

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
« Svar #3 skrivet: september 10, 2008, 08:44:50 AM »
Jo, minsann, gul.se, rena skojare

Jag har nu fått samtal från dolt nr samma tidpunkt flera dagar i rad och inte hunnit svara förran efter några signaler - tystnad. Men idag hann jag och det var just en säljare från gul.se som ringde, Liselott hette hon. Uppenbarligen använder de det gamla tfnsäljartrixet att ringa upp ett antal nummer samtidigt, ta det första som svarar o lägga på de övriga, extremt irriterande speciellt om detta händer flera ggr om dagen.

Nåväl, Liselott öppnade samtalet med att fråga om de uppgifter de har på mitt ftg från Bolagsverket stämmer, denna öppning med hänvisning till Bolagsverket ska ge ett seriöst intryck, har gul.se räknat ut. Lyssnade inte vidare utan bad henne att inte ringa upp ftgt mera. Gul.se är bara ännu ett ftg i raden som vill debitera feta belopp oss företagare för en värdelös kataloguppgift, dvs de är rena skojare. Betala inte en sikin för dessa loosers, flickorna! Och se till att inte svara på några frågor ö h t, allt bandas in idag och kan användas mot er vid tveksamheter.

nublu

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1076
    • Nublu - dansk design på svenska!
« Svar #4 skrivet: september 10, 2008, 08:48:40 AM »
Jag vägrar befatta mig med sådana idioter som vill sälja kataloguppgifter. Är så trött på sådana som vill ha feta pengar för - ingenting.  >:(
Livet är en enda stor gråzon

Mimmi

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
« Svar #5 skrivet: september 10, 2008, 08:56:21 AM »

Nodochlust

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
« Svar #6 skrivet: september 10, 2008, 09:04:24 AM »
Jag har bara bra erfarenheter av Gul.se faktiskt. Dom ringde mig i mitten på april och jag kollade upp dom litegrann innan jag bestämde mig. Ett dotterbolag till norska jätten gul.no som har funnits i nästan tio år. Ser ingen som helst anledning att vara misstänksam. Jag har fått mina inloggningsuppgifter och tycker att det funkar bra. Dessutom är ju priset ett stor fördel! För samma tjänst hos Eniro betalade jag 10.000 för ett år.. Hos dom dryga 2000 för fem år!

Som företagare gäller du ju att välja rätt och inte hamna i bakvattnet och med tanke på Gul´s framfart i skandinavien hitills så väljer jag att hoppa på tåget redan nu ;)

Nodochlust

• Nykomling
  • *
« Svar #7 skrivet: september 10, 2008, 09:08:42 AM »
Mimmi: Det är det som i talesmun kallas för tysta samtal. De flesta callcenter använder sig av dialersystemet och som jag har förstått det så blir det så ibland.

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
« Svar #8 skrivet: september 10, 2008, 10:01:58 AM »
Jag har bara bra erfarenheter av Gul.se faktiskt. Dom ringde mig i mitten på april och jag kollade upp dom litegrann innan jag bestämde mig. Ett dotterbolag till norska jätten gul.no som har funnits i nästan tio år. Ser ingen som helst anledning att vara misstänksam. Jag har fått mina inloggningsuppgifter och tycker att det funkar bra. Dessutom är ju priset ett stor fördel! För samma tjänst hos Eniro betalade jag 10.000 för ett år.. Hos dom dryga 2000 för fem år!

Som företagare gäller du ju att välja rätt och inte hamna i bakvattnet och med tanke på Gul´s framfart i skandinavien hitills så väljer jag att hoppa på tåget redan nu ;)

Var någonstans syns ditt företag då med hjälp av gul?

Nodochlust

• Nykomling
  • *
« Svar #9 skrivet: september 10, 2008, 10:05:31 AM »
Pella: På deras hemsida! Och som jag har förstått det även blivit optimerad på andra sökmotorer.. Jag har ingen hemsida så jag använder mig av deras sida och har byggt upp min egen lilla hemsida hos dom! Med karta och lite kort information :-)

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
« Svar #10 skrivet: september 10, 2008, 10:14:49 AM »
Pella: På deras hemsida! Och som jag har förstått det även blivit optimerad på andra sökmotorer.. Jag har ingen hemsida så jag använder mig av deras sida och har byggt upp min egen lilla hemsida hos dom! Med karta och lite kort information :-)

Jag tycker ändå inte det låter som ett bra förslag.
Hur skall kunderna hitta dig hos gul.se om dom inte vet vad gul.se är?

Nu vet jag inte vad du gör, men jag tror helt ärligt att du skulle synas mer
och till många fler genom tex en blocketannons. Och sökmotorerna söker även
igenom blocket.

Nodochlust

• Nykomling
  • *
« Svar #11 skrivet: september 10, 2008, 10:19:00 AM »
För fyra år sen visste ingen vad hitta.se var för något heller. Och med tanke på hur stora dom är i Norge så tänker då inte jag chansa att missa det. Dom har ju nyligt etablerat sig i Sverige, så det är ju bara att avvakta. Deras ambition är iaf att "bli störst i skandinavien inom tre år" som jag läst mig till.

Jag tänker inte propagera för att man SKA gå med, men samtidigt är det ju dumt att dra alla över samma kam. Finns ingen som helst anledning att misstro gul.se enligt mina påläsningar & erfarenheter iaf!

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #12 skrivet: september 10, 2008, 14:28:15 PM »
Har man ingen hemsida kan man inte klättra högre hos sökmotorerna. Det du gör är snarare att du hjälper Gul.se att klättra hos sökmotorerna om något.
En negativ sak med att ha sin hemsida hos något annat företag är att du äger den inte själv. Om du så småningom vill byta leverantör (det kanske är för dyrt eller för begränsat, du kanske skulle vilja lägga till en kassa i din hemsida så det blir som en webshop) så får du inte ta med dig din design. Du får alltså börja om från början med en ny design, vilket är både dyrt och tidskrävande.

Akta er för företag som erbjuder er en "gratis" hemsida, för oftast har de då detta fula knep att efter något år när du vill bredda dig eller ändra något på hemsidan (kan vara något så enkelt som att byta kontaktuppgifter!!) så tar de hutlöst betalt eller helt enkelt påstår att det inte går!
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se

Nodochlust

• Nykomling
  • *
« Svar #13 skrivet: september 11, 2008, 08:24:28 AM »
Pallas: Nej, de erbjuder inte någon hemsida! Men man får ju som ett eget litet kryp-in där - jag har köpt sökord, inte hemsida :-) Och mitt företag bli ju sökordsoptimerat då jag har möjlighet att lägga in obgränsat med sökord som relaterar till mitt företag... till skillnad från Eniro där jag fick nio, förbestämda sökord.

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #14 skrivet: september 11, 2008, 18:23:20 PM »
jag kommer ALDRIG att betala för att ligga med hos en sida ingen vet finns. har ALDRIG besökt gul.se och har aldrig hört någon som använder sig av den heller. däremot inte sagt att de inte är seriösa eller kan bli jättestora längre fram i tiden! självklart den dag de är jättestora kan jag fundera på det, men tyvärr har jag inte råd att "sponsra" alla nykomlnigar som har som plan att bli jättestora om tre år.....

glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/