Författare Ämne: Svartlistning!  (läst 27510 gånger)

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
SV: Svartlistning!
« Svar #60 skrivet: oktober 30, 2010, 20:13:50 PM »
det här kanske inte riktigt kan svartlistas, men dock vill jag höja ett varningens finger.
FRIENDS- tycker organisationen är toppen och verkligen behövs- så inget ont om det. DÄREMOT så blev vi kontaktade med fråga om sponsring inför deras kampanjer- de ville ha saker att lotta ut och vi skulle få en banner med klickbar länk från deras första sida under tiden deras tv-reklam gick- våra varor skulle lottas ut bland alla de som anmälde sig som medlemmar till dem. Självklart nappade jag, speciellt eftersom de sa hur ¨många besökare de hade på sin sida och vi skulle få ligga på första sidan.
Jag skickade varor till ett värde av många tusen (väldigt kostsamt för mig som är en liten egenföretagare). Döm om min förvåning när våra prylar började lottas ut och vi inte alls syntes på deras hemsida.  ???  när jag kontaktade dem så sa de att "det blivit en förändring i upplägget" och vi fanns med som klickbar länk på en sida som var grymt svår att hitta med typ världens minsta typsnitt.... jag kände mig verkligen grundlurad! pga att organisationen i sig är seriös och arbetar för bra saker kände jag inte för att ställa till med rabalder- men om de kontaktar er så skulle jag ABSOLUT INTE sponsra med något. Varorna för föera tusen gav oss allt som allt ca 20besök och inga köp.  :'(
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

Tian

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 963
  • Namnsmycken
    • Älskade Barn AB
« Svar #61 skrivet: december 17, 2010, 08:29:37 AM »
SE Media kör med samma fultrick.

Ringer upp och spelar in, erbjuder ett "gratis år" som måste sägas upp - såklart.
De skickar ingen som helst information, och som vanligt glöms det säkert sedan och vips, några dagaer efter " senaste uppsägningsdatum komemr ett nytt samtal med informationskoll "Stämmer de här uppgifterna om ditt företag" och en kostnad på runt 8000:-

Jag råkade ut för dem, men de "frångick sina principer och rev den kommande/ planderade fakturan.

Ett varningens finger från mig alltså.

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #62 skrivet: februari 16, 2011, 09:21:46 AM »
Jupp, blev precis uppringd av 121.nu som sa att "ja, du känner säkert till oss sedan innan", så jag sa nej, det gör jag inte. "Jo, men det är ju vi som har hand om dina uppgifter på internet". Nej det är det inte! Och han fortsatte att vidhålla detta så jag sa sluta ljug, jag har aldrig varit kund hos er! "Jo, men är ju nästan alla" säger han och jag blir riktigt förbannad och tränker att jag ska absolut inte åka på någon hemsk faktura som de bluffar med, så jag skriker Nej, jag är inte intresserad, sluta ring till mig, jag vill inte ha något från er alls!
Normalt sett så vill jag inte vara otrevlig mot telefonförsäljare eftersom jag själv har jobbat med det, men denna gången blev jag arg när han absolut inte lyssnade på mig.
Efter samtalet googlade jag och vilken tur att jag svarade som jag gjorde, för det är just så där de gör! De ringer och säger att man är kund hos dem och vill bara kontrollera att uppgifterna (som de fått från skatteverket) stämmer och att de förnyar kontraktet. Sedan skickar de en faktura på minst 2 500 kr exkl moms! Så vad ni än gör, svara inte ja till dessa lurifaxar! Dock verkar de inte spela in samtalet så egentligen har de inget att komma med rent juridiskt (jämfört med Ace Online t ex som kräver att man skriver under ett avtal och faxar in som många stressas att göra innan de ångrar sig!), så det är inte hela världen om man får en faktura från dem, för den går att ta sig ur..
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se

Tina

• Entusiast
  • Antal inlägg: 125
    • TiKei Mineral Makeup
« Svar #63 skrivet: mars 28, 2011, 21:04:22 PM »
Har just fått två brev från lokaladelen.se innehållande "fakturor" på vardera 4 595 kr. Utformad som en faktura men med yttepytteliten-text om att "Detta är ett erbjudande". Jävla skojare kallar jag såna. Dessutom amatörmässiga och icke-stavningskunniga.

http://www.internetsweden.se/varning-for-bluffakturor-fran-lokaladelen-se-maelle-ab-556746-9605/

Jajamensan, jag fick två sådana också idag! Tyckte det var rätt kul att de hade en gmail-adress. Verkligen seriöst  ;D

JennyG

• Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 19
    • www.ridmedoss.se
« Svar #64 skrivet: maj 23, 2011, 22:36:09 PM »
Efter att varit företagare i nu 10 år tror jag lyckats gå på det mesta, allt från Jajja, till byte av telefonabonnemang, till hemsida.... Brukar nämna för vänner o bekanta att fråga mig först, så slipper de gå på samma minor som jag gjort...  :-[

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
« Svar #65 skrivet: maj 24, 2011, 08:00:34 AM »
Efter att varit företagare i nu 10 år tror jag lyckats gå på det mesta, allt från Jajja, till byte av telefonabonnemang, till hemsida.... Brukar nämna för vänner o bekanta att fråga mig först, så slipper de gå på samma minor som jag gjort...  :-[
:)
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

Elina

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 60
    • Dildoteket
« Svar #66 skrivet: maj 27, 2011, 12:59:00 PM »

Vad är det för fel på jajja? Någon som provat dem?
Driver webbutiken www.dildoteket.se som är en lust och njutningsbutik utan porr.

Webb: www.dildoteket.se - din lust och njutningsbutik
Blogg: http://dildoteket.blogspot.com
Facebook: www.facebook.com/dildoteket
Twitter: www.twitter.com/dildoteket

Josse

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 62
    • Presenteriet
« Svar #67 skrivet: september 08, 2011, 13:49:27 PM »
Fick nyss ett samtal från idioterna på Call (Call telecom, quall...).
Han presenterade varken sig själv eller var han ringde från utan inledde samtalet med att fråga om vår fasta telefon fungerar som den ska och att det tyvärr kommer bli en prishöjning för vår del och det vore ju synd eftersom vi inte ringer så mycket på den telefonen. Jag anade ugglor i mossen och vaktade min tunga väl från "Ja" eller "Det stämmer", svarade istället "Telefonen fungerar som den ska" och "Det är mestadels folk som ringer hit, vi ringer inte mycket själva". Han börjar då babbla om att han vill ha våra uppgifter för att ordna det här och jag stoppar då honom för att ifrågasätta om det är Telia han ringer från eftersom det är Telia som vi använder idag. "Det har jag aldrig sagt, påstår du att jag säger att jag sagt att jag ringer från Telia!?" säger han då ilsket. Och det var väl då i samtalet som jag tappade fattningen och såg svart eftersom idioten uppenbarligen försökte lura mig... En hel del otrevliga ord kom ur min mun och jag får mitt i allt till skällande svaret: "Du ska veta att jag har spelat in det här samtalet" och sedan bara lägger han på.
Inte några "Ja" eller "Det stämmer" på den inspelningen men däremot en hel del andra otrevligheter... Jag blir verkligen inte arg ofta men den här skiten gjorde mig verkligen blindgalen!
http://www.presenteriet.se - presenter av hög kvalité som tilltalar både praktiskt som estetiskt

EvaK

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visitkort
« Svar #68 skrivet: oktober 18, 2011, 10:57:31 AM »
Tack för den här listan!!! Den hjälpte mig att undvika några rejäla bottennapp på marknaden.

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #69 skrivet: maj 21, 2012, 20:01:05 PM »
Handla aldrig från www.skarmflyg.se, www.skarmflygsbutiken.se eller www.kreativmediaproduktion.se, då dessa är inblandade i skumraskaffärer och har lurat inte bara mig, utan flera företagare och privatpersoner!!
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se