Författare Ämne: Svartlistning!  (läst 27319 gånger)

nublu

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1076
    • Nublu - dansk design på svenska!
Svartlistning!
« skrivet: mars 04, 2008, 09:19:14 AM »
Här svartlistar vi de oseriösa skojare som älskar att ge sig på nystartade företag, varnar för företag med URDÅLIG service och andra fallgropar som man kan trilla i som företagare.

I den här tråden skriver vi med eftertanke och noggrannhet eftersom en oseriös varning kan få konsekvenser för den som drabbas.

För att hålla tråden så "ren" och lättläst som möjligt ber jag er att ta olika diskussioner i andra trådar. Tack på förhand!  :-*  ;)

Livet är en enda stor gråzon

alima

• Entusiast
  • Antal inlägg: 158
SV: Svartlistning!
« Svar #1 skrivet: mars 04, 2008, 09:56:39 AM »
Åhh, jätte bra idè !! Själv har jag ingen att svartlista, som tur är... =)

Men det ska bli intressant att se hur den här listan kommer utformas...

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #2 skrivet: mars 04, 2008, 10:47:43 AM »
Jag börjar med att varna er för de företag som ringer och erbjuder en gratis hemsida - det är aldrig gratis! Och skulle det vara gratis t ex första året så kommer det bli dyrt andra året och vill ni då byta webbhotell så äger ni helt plötsligt inte hemsidan utan måste göra om den på nytt i alla fall.
Det finns nästan alltid en hake med gratis! ;)
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se

nublu

• Moderator
  • Kroniker
« Svar #3 skrivet: mars 04, 2008, 15:05:20 PM »
Krasilnikoff suger servicemässigt. Urdålig uppdatering av deras webshop, deras orderbekräftelse är autogenererad från shopen så där får man ingen förvarning heller och när man mailar tar det typ två veckor att få svar från dem.

Jag lade en liten order hos dem för ca 6 veckor sedan (eller mera!) och har inte hört ett ljud från dem. Beställde mest för att nyttja den kredit om 400 DKK som jag fick vänta på i 14 dagar att få besked om. De hade nämligen fakturerat varor som inte kunde levereras. De bad inte ens om ursäkt för misstaget!  >:( Ska bli spännande att se när jag får varorna OM jag nu får dem. *skeptisk*

Jazzo

• Moderator
  • Kroniker
  • Antal inlägg: 1102
    • Kidsbutik
« Svar #4 skrivet: mars 05, 2008, 08:19:40 AM »
Jag skulle lägga in en stor varning men upptäckte att företaget har lagt ner sin hemsida någon gång under de senaste 3 dagarna. Ett namn måste jag ge er som handlar med barnsaker och det är Ove Törnemar. Allt som denne man har varit inblandat i är skumt. Skulle absolut inte lämnat ut namnet om det inte vore väl dokumenterat.
Personlig blogg:
http://livetobutiken.blogspot.com/
Liten butik med stor bredd! Har varit min men är nu såld.
http://kidsbutik.se

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #5 skrivet: mars 07, 2008, 12:27:51 PM »
jag vill faktiskt svartlista hewal företagsrådgivning.
den tjänsten SUGER. man får bara en massa mail med basinfo som de kopierat från andra info-sidor känns det som.

De ringer  och erbjuder gratis prövotid 3månader. det de inte gjorde helt klart var att efter dessa 3mån förlängs tjänsten i ETT ÅR. Och uppsägningstiden är ETT ÅR.

vi provade, och sen kom fakturan på ETT ÅR. ringde och ville avsluta givetvis- men fick inte eftersom uppsägningstiden var ja, just det ja, ETT ÅR.
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #6 skrivet: mars 18, 2008, 15:19:53 PM »
här kan vi väl lägga in hittadirekt.se oxå efter vad endel här skrivit?
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

nublu

• Moderator
  • Kroniker
« Svar #7 skrivet: mars 18, 2008, 18:09:07 PM »
Idag kom min kartong från Krasilnikoff - utan packsedel och utan faktura.  >:( Och givetvis fattades det saker. *trött* Det var sista gången jag beställde från dom, den saken är klar! Synd, för de har en hel del fint! :-\

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #8 skrivet: mars 19, 2008, 12:01:48 PM »
Alla dessa förbannade telefonförsäljare som vill sälja bättre och givetvis billigare telefoni.
Dom gör mig galna!! Nu har det varit från tele2 ganska mycket det senaste.

Ett bra svar är att säga att man har IP-telefoni då ger dom upp direkt.

Vega

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
« Svar #9 skrivet: april 01, 2008, 08:27:31 AM »
Blev uppringd av "dinföretagsdel" men försäljaren utgav sig ringa från "dindel" Fick aldrig ngt korrektur el faktura och tyckte det var konstigt. Men anade ugglor när de riktiga "dindel" ringde. Fick kort därefter en påminnelse från "dinföretagsdel" på en faktura som jag inte ens fått. Det som stog på fakturan stämde inte alls överens om vad jag och försäljaren hade pratat om. Så jag försökte ringa upp och prata med dem men fick vänta två veckor innan ngn hörde av sig. När de väl ringde så kröp det fram att det var en WEBKATALOG, och att jag stått med i den i ett gratisår (vilket den första försäljaren också glömt att nämna) Så nu kräver de mig på pengar för 12mån stå med i deras webkatalog. Har faxat in till Svenskhandel och även till "dinföretagsdel" strukit över fakturan och skrivit som de säger på svenskhandels hemsida ”motsätter mig betalningsansvar beroende på vilseledande uppgifter”
Jag hatar att de ljuger en rakt upp i luren! Och försöker lura till sig folks surt förvärvade pengar!
Det är ju lättare att värja sig om de talar sanning varifrån de ringder!

nublu

• Moderator
  • Kroniker
« Svar #10 skrivet: april 02, 2008, 06:32:10 AM »
Blä! Nu ringde Ventelo företag häromdagen och ville "uppgradera" mitt telefonabbonnemang som f ö är privat. Hur kan de uppgradera något när jag inte har deras tjänster ens från början? Jämrans kålhuvuden! Fattar de inte att ryktet hunnit före dem när de ringer?  :o

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #11 skrivet: april 02, 2008, 07:37:48 AM »
Ett bra tips som hjälper när de vill sälja telefoni. Säg att du har IP-telefoni, det kan dom inte slå i pris och ger upp direkt.

nublu

• Moderator
  • Kroniker
« Svar #12 skrivet: april 02, 2008, 08:59:55 AM »
Jag kör min egen fulvariant som f ö är sann - jag har bundit allt hos Telia.  :D Fast nästa gång någon ringer tänker jag säga att så fort bindningstiden går ut ska jag skaffa IP-telefoni!  ;D

Ida

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1500
« Svar #13 skrivet: april 02, 2008, 10:40:15 AM »
Jag kör min egen fulvariant som f ö är sann - jag har bundit allt hos Telia.  :D Fast nästa gång någon ringer tänker jag säga att så fort bindningstiden går ut ska jag skaffa IP-telefoni!  ;D

Jag brukar också säga att jag har bundit upp mig hos Telia.  ::) Men IP-telefoni låter ju som en bra sak att säga.

Vega

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
« Svar #14 skrivet: april 02, 2008, 11:59:50 AM »
Blä! Nu ringde Ventelo företag häromdagen och ville "uppgradera" mitt telefonabbonnemang som f ö är privat. Hur kan de uppgradera något när jag inte har deras tjänster ens från början? Jämrans kålhuvuden! Fattar de inte att ryktet hunnit före dem när de ringer?  :o
De ringde mig också, men "glömde" säga att de ringde fr Ventelo. Och tyckte att vi skulle "bara uppdatera" Men när jag fick fakturan så förstod jag ju att de hade bytt mitt abbonemang. Ringde upp Ventelo och berättade vad försäljaren sagt och då rev de fakturan. Jävla typer fan vad jag hatar sånt!