Författare Ämne: Motvillig leverantör  (läst 570 gånger)

Lena S

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • TEFROSSA
Motvillig leverantör
« skrivet: september 18, 2011, 20:44:05 PM »
Jag har en leverantör som jag använder väldigt ofta, som jag tyvärr nästan är beroende av för de levererar nyckelprodukter i min butik som är väldigt populära.

När jag nu skall lägga en stor beställning inför hösten så får först beskedet att "du skall bara veta att det kommer ta minst 4 veckor innan du får varorna". Jaha, inte så farligt tänker jag, det överlever jag. Några dagar senare när jag ställer en fråga via mail så får jag veta att det nu är upp till 6 veckors leverranstid! Jag börjar fundera... Vad betyder detta? Är det i själva verket ett sätt för leverantören att säga att de inte uppskattar mig som kund? Och varför inte det? Jag betalar alltid deras fakturor i tid, beställer relativt stora leveranser... Förstår ingenting. Har verkligen grossister råd att behandla kunder såhär??

Någon som varit med om något liknande? Skall jag bara glömma denna leverantör? Jag känner att jag får köpa det jag bara måste ha från dom och inget annat i fortsättningen.

kia

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • www.lammboden.se   www.lchfshop.se  www.almungsskafferi.se
SV: Motvillig leverantör
« Svar #1 skrivet: september 19, 2011, 09:55:49 AM »
Kanske har de själva problem med sina leveranser, är det en grossist som tar in från utlandet?? Kanske är det produkter som har blivit så populära så att de inte har haft framförhållning nog. Det kan vara krångel med tull och båtar mm som tar lång tid. Varför ringer du inte och frågar?

Elina

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 60
    • Dildoteket
SV: Motvillig leverantör
« Svar #2 skrivet: september 20, 2011, 20:12:24 PM »
Jag råkade ut för lite samma sak nyligen. Beställde varor som hade 1-3 veckors leveranstid. När de inte hade kommit efter 5 kontaktade jag min leverantör. Då visade det sig att producenterna råkat ut för svår sjukdom och därför stod prouktionen still. Så kontakta dem och kolla vad som händer. Dwt kan ju vara något liknande.
Driver webbutiken www.dildoteket.se som är en lust och njutningsbutik utan porr.

Webb: www.dildoteket.se - din lust och njutningsbutik
Blogg: http://dildoteket.blogspot.com
Facebook: www.facebook.com/dildoteket
Twitter: www.twitter.com/dildoteket