Författare Ämne: Vad gör att ni tävlar?  (läst 372 gånger)

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
Vad gör att ni tävlar?
« skrivet: september 08, 2011, 13:28:38 PM »
Jag har funderat på att skapa en tävling som (förhoppningsvis) ska locka fler potentiella kunder, dvs att man måste registrera sig på min hemsida för att få tävla.
Skulle ni vara med och tävla om priset var en gratis webbshop? Eller en webbshop till 50% rabatt? Eller ett presentkort på vilken tjänst som helst? Eller ska jag hellre erbjuda alla tävlande en mindre gåva som tack för hjälpen och sedan chansen att vinna något mindre (exempelvis en ny logotyp)?

Vad skulle det kunna vara som de får gratis (helst något nedladdningsbart så jag slipper porto samt administrationen runt försändelser)? Skulle det kunna vara ett presentkort på en summa eller procent bland mina produkter? Eller en digital folder med tips om vad man ska tänka på när man startar webbshop? Ett recept? Biobiljett?

Eller tror ni att en sådan ansträngning inte skulle resultera i nya kunder, utan bara vara bortkastad tid och pengar?
Jag tar tacksamt emot all hjälp samt tips och råd, ni som säkert har mer erfarenhet av sånt här än jag!
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se