Författare Ämne: Klarna konto  (läst 890 gånger)

huset

• Entusiast
  • Antal inlägg: 157
    • huset på landet
Klarna konto
« skrivet: september 05, 2011, 15:21:27 PM »
Nu har jag ordnat ett samarbete med Klarna och sitter nu och skriver på villkoren för deras tjänster. Jag har faktura 14 dagar samt klarna konto.  Min fråga till er är tar ni någon avgift av kunden om de väljer klarna konto???  Om ni tar en avgift tar ni samma som för faktura??? eller en lägre. För oss som företagare är det ju betydligt bättre om kunden väljer konto i stället för faktura då man slipper fakturaavgiften som Klarna tar ut av oss företagre.

kia

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • www.lammboden.se   www.lchfshop.se  www.almungsskafferi.se
SV: Klarna konto
« Svar #1 skrivet: september 06, 2011, 18:19:07 PM »
Ja, jag funderar på samma sak, skickade in ansökan om Klarna idag, så jag har inte funderat färdigt än med fakturakostnad. Men det verkar ju bättre att ha lägre på det som kostar mindre, eller?

Tina

• Entusiast
  • Antal inlägg: 125
    • TiKei Mineral Makeup
« Svar #2 skrivet: september 07, 2011, 17:23:27 PM »
Har inte kört igång Klarna fullt ut än, men som jag har fattat det så ska man inte ta ut någon fakturaavgift från kunden om de väljer Klarna Konto. De får istället en samlingsfaktura med alla sina köp i slutet av månaden och får då betala en fakturaavgift direkt till Klarna.
Jag tror faktiskt att man inte ens får ta ut en fakturaavgift från kunden om de väljer Klarna Konto. Men det är jag inte helt säker på.

Elina

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 60
    • Dildoteket
« Svar #3 skrivet: september 12, 2011, 12:38:35 PM »
Jag tar inte ut något för kunden om de väljer delbetalning, detta eftersom kunden får betala fakturaavgift på första fakturan från Klarna (kontot).

Som Tina skriver så tror inte jag heller du får ta ut avgifter, men är inte helt säker. Jag rekommenderar dig att kontakta butikssupporten för mer hjälp. De kan säkert hjälpa dig med dina frågor.

Lycka till!
Driver webbutiken www.dildoteket.se som är en lust och njutningsbutik utan porr.

Webb: www.dildoteket.se - din lust och njutningsbutik
Blogg: http://dildoteket.blogspot.com
Facebook: www.facebook.com/dildoteket
Twitter: www.twitter.com/dildoteket