Författare Ämne: bloggsamarbeten  (läst 882 gånger)

huset

• Entusiast
  • Antal inlägg: 157
    • huset på landet
bloggsamarbeten
« skrivet: juni 30, 2011, 10:08:11 AM »
Hej på er i sommarvärmen.

Jag sitter och klurar på detta med samarbeten med bla bloggare m.m.

Jag har märkt att tävlingar ofta inte ger så många tävlanden och att det alltid är samma personer som deltar. Detta ger inte mitt fötega så mycket som jag skulle önska. De som tävlar lär sig namnet men hur får man dessa att sedan återkomma och köpa i butiken eller får den att värva fler kunder.

Tyvärr har jag inte kommit på hur jag ska få till ett samarbete som faktiskt genererar mer trafik och kunder som varar lite längre.

Är presentkortsutlottning bättre än utlottning av en vara. Hur gör ni då med informationen tiill Skattevrket om ni lottar ut ett presentkort på mer än 99 kr??

Är det bättre att samarbeta/ ordna tävlingar med andra företag och då sprida dessa tävlingar till respektive företags kundkrets? Dvs att vi som företag ordnar en supertävling eller dylikt. 

Fungerar Facebook bättre för tävlingar/samarbeten än bloggar??  Jag har funderingar på att starta ett facebookkonto men vill då gärna veta vad man bör satsa på för att det ska ge något.

Hälsningar

Maria

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
SV: bloggsamarbeten
« Svar #1 skrivet: juni 30, 2011, 17:14:56 PM »
Har bara prövat bloggsamarbete en gång, haft utlottning på FB och annonserat på FB men upplever inte nåt flöde av detta. FB-annonsering är helt bortkastade pengar tyvärr, utlottningen pågår till idag men den har inte spridit sig så jag har en deltagande, en som redan gillade min sida. Bloggsamarbetet gav inte heller nåt och i efterhand kan det berott på att bloggerska hade många saker igång samtidigt. Ska ni samarbeta med blogg, kräv att ligga klistrad längst upp i bloggen under hela perioden.
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

Anna-Lena

• Entusiast
  • Antal inlägg: 121
    • LITEN & stor - barnbutiken med kvalité och personlig service
« Svar #2 skrivet: juli 06, 2011, 12:40:53 PM »
Håller med om att fb-utlottningar inte ger nåt speciellt. De som tävlar är redan "gillare" och det ger inga nya fbvänner som ger nya köp. När det gäller bloggsamarbete har vi inte provat det, lite pga av att de flesta bloggare har så många samarbeten pågång samtidigt att man försvinner i mängden...

Vad som ger nya kunder vet jag inte (än)... och det är väl det som är problemet.

Ha det gott
Barnbutiken med kvalité och personlig service.

www.litenstor.se
http://www.facebook.com/litenstor.se

info@litenstor.se

* * * * * * * *
Följ min blogg

http://elefantflickans-varld.blogspot.com/

Jessica

• Moderator
  • Veteran
  • Antal inlägg: 573
    • Namnsmycken, Inredning & Presenter
« Svar #3 skrivet: juli 13, 2011, 16:01:58 PM »
Man kan också ta med denna aspekten när man tänker på vad som görs på FB-sidan:
Vad ska man göra för att "gillarna" ska fortsätta gilla?
Kanske är det just tävlingar etc... Det är ju rätt lätt för folk att sluta gilla sidan, och då gör de ju inte så mycket nytta  ;)

Jag har inget superknep och håller fortfarande på att lista ut vad mina (inte så många) gillare vill ha och inte, och hur jag ska jobba för att det faktiskt ska ge maximal utdelning. I nuläget ser jag det nog mest som ett sätt att kommunicera med kunder. Men jag fortsätter att testa mig fram  :)