Författare Ämne: Funderar på ändringar, behöver feedback  (läst 1052 gånger)

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
Funderar på ändringar, behöver feedback
« skrivet: juni 29, 2011, 12:54:32 PM »
Jag funderar på att genomföra en mindre ändring på www.m-kylli-emballage.se och undrar om ni kan ge mig era åsikter.

Det gäller först nu sidomenyerna där jag funderar på att dela in mailingbagsen i två huvudavdelningar istället för nuvarande färgindelning.
Det skulle då bli
- 100% biologiskt nedbrytbara
- Återvinningsbara
Färgerna ligger sedan under respektive kategori. Hur skulle ni reagera. Krångligare och hellre lämna butiken eller skulle ni föredra miljö-indelningen?

Funderar också på om det är för mycket text och hur man kan ändra så det känns bättre för kunder. Framförallt företagskunder.
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

kia

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • www.lammboden.se   www.lchfshop.se  www.almungsskafferi.se
SV: Funderar på ändringar, behöver feedback
« Svar #1 skrivet: augusti 03, 2011, 02:38:21 AM »
Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på att en del är nedbrytbara och en del är återvinningsbara, men det ser bra ut som du har gjort det nu, inte alls förvirrande tycker jag.
En sak som jag saknar däremot är hur tjock plast det är i mailingbagsen, upplever att det skiljer sig åt, men det är bara ibland det står något om tjocklek (eller vikt på påsarna). Det är intressant med tanke på vilken vikt man kan stoppa i påsarna. Jag skickar ibland lite tyngre saker i dem och då är det ju bra att veta att påsen tål det.

Jessica

• Moderator
  • Veteran
  • Antal inlägg: 573
    • Namnsmycken, Inredning & Presenter
« Svar #2 skrivet: augusti 03, 2011, 08:53:49 AM »
Om jag skulle beställa och var ute efter något hyfsat specifikt skulle jag nog tycka att indelningen var lite omständig. Om jag exempelvis vill ha en grå och inte hittar den på biologiskt nedbrytbara då måste jag ju även gå in på den andra...

Om du däremot har butiksprofilen att vara miljövänlig då är det ju en helt annan sak. Då ska det ju tydligt synas.

Ett alternativ skulle ju kunna vara att slänga in två extra kategorier längst ner med just "100% biologiskt nedbrytbara" och "Återvinningsbara". På så sätt kan ju kunden välja.

Några snabba tankar från mig :-)

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #3 skrivet: augusti 03, 2011, 09:49:17 AM »
Om jag skulle beställa och var ute efter något hyfsat specifikt skulle jag nog tycka att indelningen var lite omständig. Om jag exempelvis vill ha en grå och inte hittar den på biologiskt nedbrytbara då måste jag ju även gå in på den andra...

Om du däremot har butiksprofilen att vara miljövänlig då är det ju en helt annan sak. Då ska det ju tydligt synas.

Ett alternativ skulle ju kunna vara att slänga in två extra kategorier längst ner med just "100% biologiskt nedbrytbara" och "Återvinningsbara". På så sätt kan ju kunden välja.

Tycker precis samma ! :-)

Jag är i första hand ute efter en viss färg.

Kylli

• Veteran
« Svar #4 skrivet: augusti 03, 2011, 18:43:00 PM »
Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på att en del är nedbrytbara och en del är återvinningsbara, men det ser bra ut som du har gjort det nu, inte alls förvirrande tycker jag.
En sak som jag saknar däremot är hur tjock plast det är i mailingbagsen, upplever att det skiljer sig åt, men det är bara ibland det står något om tjocklek (eller vikt på påsarna). Det är intressant med tanke på vilken vikt man kan stoppa i påsarna. Jag skickar ibland lite tyngre saker i dem och då är det ju bra att veta att påsen tål det.

Det har blivit blandat när jag lagt in. Idag lägger jag inte in vikter längre pga det kan skilja sig något mellan olika sändningar. Inte så mycket men det kan bli missvisande omman försöker räkna ut själv.
www.m-kylli-emballage.se
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

Kylli

• Veteran
« Svar #5 skrivet: augusti 03, 2011, 18:47:48 PM »

Jo, jag har ju miljöprofil i företaget. Som jag gjort nu så ligger mailingbagsen i två kategorier. Väljer man återvinningsbara ser man irekt vilka färger som ligger under där o vice versa. Vill göra det tydligare för dem som söker nedbrytbara påsar att kunna välja det istället för som tidigare först se det när de går in på respektive produkt. Titta gärna in och säg vad ni tycker.
www.m-kylli-emballage.se
www.penguindesign.se
egendesignade smycken