Författare Ämne: Sponsring  (läst 531 gånger)

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
Sponsring
« skrivet: juni 09, 2011, 10:14:56 AM »
Har sett lite från annan tråd och läst länken hos skatteverket men funderar på hur ni skulle resonera.

Jag sponsrar nu HV71 - behöver kanske ingen närmare presentation  :) - för de pengarna (2071kr ekl moms) får jag:

- 2-3 sittplatsbiljetter beroende på när jag utnyttjar dem (tänker se till att nyttja så jag får 3 så klart)
- Mitt företagsnamn på en tavla utanför och i hallen
- 3 nummer av en tidning, i en av dem kommer mitt företagsnamn presenteras närmare på en särskild sida och ses av en massa andra företag. (nåt jag måste fila på ordentligt så klart)
- mitt företagsnamn med klickbar länk på deras hemsida
- dekal till bilen som visar att jag sponsrar HV 71
- Nätverksträff inför matchför två personer
 - Kickoff inför säsongen med spelare, tränare och representanter från marknadsavdelningen - givetvis tillsammans med andra företagare.

Frågan är vilka delar som anses kunna vara avdragsgilla, dvs Sponsringsutgiften är avsedd att öka eller bibehålla företagets inkomster och

Sponsorn erhåller en direkt motprestation från den sponsrade som förväntas ha ett marknadsvärde som motsvarar sponsringsutgiften

Biljettväördet är ju stort men jag anser att även det marknadsmässiga värdet på att få ut mitt företag till andra företagare och potentiella kunder är stort. Skulle biljetterna tas ut till hela värdet blir ju inte så mycket kvar till övriga mervärden.
« Senast ändrad: juni 09, 2011, 10:24:51 AM av Kylli »
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken