Författare Ämne: Hemmaportalen  (läst 1700 gånger)

Lena S

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • TEFROSSA
Hemmaportalen
« skrivet: maj 10, 2011, 17:52:22 PM »
Är det någon som är med på Hemmaportalen (www.hemmaportalen.se)?
De verkar vara relativt nystartade.

Jag blev erbjuden att annonsera där, men har dålig erfarenhet av såna portaler...

Hälsningar Lena

Amuletten

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
SV: Hemmaportalen
« Svar #1 skrivet: maj 24, 2011, 16:00:04 PM »
Hej Lena. Jag är med där. De har rätt bra pris på annonsering och bra service. Men! Jag har en annons nu inför mors dag och nu är hemsidan omgjord så jag hittar ingenting, definitivt inte min annons! Mailade till dem om det och de sa att de gjort om sidan och att min annons 'prioriteras' och att jag ska få kompensation. Vet ej vad det innebär. Hade önskat informationen före! Som sagt annonseringen var ett billigt prov-på första år. Så fort jag bestämt mig för att ta det och betalat ringde de med ett nytt erbjudande om Morsdags annonsen. Då tog jag den (också bra pris  :) )
Då ringde de igen med nästa erbjudande... Jag har inte märkt någon ökning på besök på hemsidan och inte någon ökad försäljning, så jag vet inte vad det är värt.
Så kanske man ska prova det första billiga alternativet och sedan avvakta och se om det ger något innan man tar åt mer?

Lycka till med ditt.

mvh/Carina

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2011, 09:23:59 AM »
Jag är med från o med nu.
Jag tyckte priset var rimligt och jag hittade inget illa när jag googlade.

Verkar vara ett okej ställe att synas på , nu är det ju ganska nystartat så
vi får väl se hur det blir. Men som redan nämnt, priset var okej för att prova 1 år. 

Lena S

• Medlem nivå 3
  • **
    • TEFROSSA
« Svar #3 skrivet: maj 27, 2011, 12:41:11 PM »
Hej igen!

Ja, jag såg precis som du Carina att sidan är helt annorlunda nu och de håller tydligen på att göra om den. Jag finns inte ens med fast jag skall vara det... skall komma upp efter helgen säger de...

Nu har de ringt mig om ett nytt erbjudande, på www.Lifestyleworld.se, som de hänger ihop med. Något dyrare men ack så bra och inbarbetat... vet inte jag... Det är ju inte jättedyrt, men geeer det något? 1000 kr på Google Adwords ger ju alltid något...

Skall fundera på ifall jag skall prova detta. Och kolla om det gett några träffar ;)

Lena

Josse

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 62
    • Presenteriet
« Svar #4 skrivet: maj 29, 2011, 10:39:29 AM »
Vi har blivit kontaktade av dem men tyckte att de har alldeles för dåligt besöksantal.
Enliga dem har de ca 40 000 besökare i månaden och det kanske kan generera i ca 20st besökare till vår sida och då är det ju inte garanterat att de få handlar.
Så det fick va för vår del. 
http://www.presenteriet.se - presenter av hög kvalité som tilltalar både praktiskt som estetiskt

Lena S

• Medlem nivå 3
  • **
    • TEFROSSA
« Svar #5 skrivet: maj 31, 2011, 09:46:44 AM »
Ojdå, det var inte bra. Men jag kan tänka mig det. Hade Alltomstockholm förut och det gav mig bara 6 besökare på ett (1) år!!

Jag skall försöka dra mig ur detta, men det går nog inte nu... De har inte ens fått ordning på sajten men redan skickat fakturan. Beware!

PawCraft.se

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
« Svar #6 skrivet: juni 05, 2011, 15:47:47 PM »
 :o Jag har också annonserat där sedan maj. Fin annons MEN.... nu finns den inte med mer. Dom har gjort om sidan utan att säga något innan, underrubriken där jag skulle finnas med (Inredning - handgjort) är också BORTTAGEN! Då Jag söker på mitt namn i sökrutan kommer jag inte heller upp.

Jag kommer att ringa efter helgen och be om pengarna tillbaka eftersom detta är ett kontraktsbrott och inte alls genererat i några fler besökare/kunder.
Hur skulle det kunna det då jag inte finns med på annons?

TYVÄRR ÄR DETTA LURENDREJERI.....verkar det som. Jag har inte blivit uppringd om någon ytterligare annons men jag måste säga att jag är GRYMT BESVIKEN! >:(

Har idag pratat med honom som sålde in annonsen till mig. Jag ska få kompensation för dagarna jag inte finns med och i slutet av veckan ska alla problemen med den nya sidan vara lösta.
Hur som helst är jag besviken då jag nu fått klart för mig att detta varit på gång i ett halvår och han ringde upp mig i slutet av april och inte kunde berätta att sidan jag sa ja till skulle se helt annorlunda ut efter bara en månad och att underkategorin där jag köpte annonsplats skulle helt försvinna...

Jag HOPPAS nu att dom får till det här så att jag åter kan känna mig som en nöjd kund...

Jag uppdaterar med vad som händer... :-\
« Senast ändrad: juni 07, 2011, 08:29:53 AM av PawCraft.se »

barntyger

• Medlem nivå 2
  • **
  • Antal inlägg: 28
    • barntyger.se
« Svar #7 skrivet: juni 08, 2011, 15:55:55 PM »
Tack för informationen! Jag finns också med där till ett bra provapå pris och hade ingen aning om denna omgörning  ???

Jag hittar inte heller Barntyger.se någonstans  >:(
www.barntyger.se
mer än textil inredning för barnrum

Välkommen till vår blogg: http://barntyger.blogspot.com

Asta

• Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 11
    • www.astaform.se
« Svar #8 skrivet: juni 09, 2011, 20:58:49 PM »
Vad tråkigt att ni har råkat illa ut.

Men jag måste säga att jag är inte helt förvånad. Hemsidan som sådan ser fruktansvärd ut. Här har man inte lagt ner en krona på designen. Hur ska någon bli inspirerad till att handla när sidan ser ut som den gör?

För att undvika att lägga ut pengar på ingenting, bör man ställa sig några frågor innan:

1. Har jag någonsin hört talas om sidan innan?

2. Googla. Är det många som söker på sidan så kan den vara populär, eller så har många blivit lurade.

3. Hur ser sidan ut? Är den säljande? Här menar jag inte full av blinkande banners och grejer som rör sig, utan är designen trevlig och relevant för den typ av varor du ska annonsera? Hemmaportalen är allt annat är inspirerande och snygg. Varför skulle någon vilja söka sig dit för att inspireras till köp.

4. Ser sidan ut som om någon lagt ner pengar/mycket jobb på den? Det finns många lycksökare på internet. De hoppas att kunna slänga ihop en sida och tjäna pengar på den. Dina pengar. Chansen att du får något tillbaka är större om sidans ägare lagt ner kapital i den, eller ansenligt med jobb. Då är det mycket större chans att sidan är seriös och att någon jobbar långsiktigt med den.

PawCraft.se

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
« Svar #9 skrivet: juni 20, 2011, 13:36:52 PM »
Efter att ha fått ett mail om att det är fixat och jag är tillbaka med annonsen www.PawCraft.se på Hemmaportalen så letade jag en stund innan jag insåg att jag måste gå BAKVÄGEN (!) för att hitta den!

Istället för att enkelt kunna klicka på menyn till vänster och vidare hitta min annons måste jag gå lägre ner till "HITTA DIN LEVERANTÖR" och klicka där, vänta på en undermeny, klicka på INREDNING, klicka på HANDGJORT och DÄR hitta min annons.

Men i menyn på första sidan, klickar jag då på INREDNING så kommer 7 undermenyer upp men inget HANDGJORT eller annan passande rubrik där jag skulle kunna finnas med!

???

Och detta anser dom är FIXAT!!!! 

I avtalet står att jag ska ha min annons på INREDNING - HANDGJORT.

Jag anser att dom brutit avtalet och jag har mailat för att få pengarna tillbaka som jag blev lovad att få, tror ni jag får svar?

::)