Författare Ämne: Nylansering av www.butikstylish.se  (läst 1161 gånger)

Jessica

• Moderator
  • Veteran
  • Antal inlägg: 573
    • Namnsmycken, Inredning & Presenter
Nylansering av www.butikstylish.se
« skrivet: april 25, 2011, 19:10:11 PM »
Japp idag lanserades min nya version av webbshoppen. Vi har tidigare kört OScommerse och varit väldigt nöjda med den. Men när vi kände att vi växt ur just den version vi hade, tänkte vi att det var dags att prova hur prestashop funkar. Vi hittade mycket bra funktioner till den som vi känner att vi har nytta av, jag låter framtiden utvisa om det vi gjort är bra eller dåligt  :)

Därmed inte sagt att jag inte behöver hjälp. Jag vill gärna ha lite feedback på sidan! Ris och ros, en del saker är jag medveten om och ska ändra men tiden har liksom inte riktigt funnits... Men jag fyller mer än gärna på min to-do-list, så ös på nu är ni snälla!

http://www.butikstylish.se

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
SV: Nylansering av www.butikstylish.se
« Svar #1 skrivet: april 26, 2011, 12:02:07 PM »
toppenfin !

Jag har bara kollat lite snabb , men såg en grej precis nu.
Disktrasa kök-badrum har lite knasiga attribut :-)
En annan detalj, jag saknar ett mellanslag mellan kr och priset.
nu står det kr99.00

Fredde (maken) hade problem att se bla kategorierna med sin mac.
Han testade med några olika webläsare med samma resultat.

Jag funderar också på presta, vilka nya funktioner har ni ?
Jag gissar att ni gjort allt själva ?

Jessica

• Moderator
  • Veteran
  • Antal inlägg: 573
    • Namnsmycken, Inredning & Presenter
SV: Nylansering av www.butikstylish.se
« Svar #2 skrivet: april 26, 2011, 19:31:07 PM »
Tack snälla för dina åsikter.

Mac-grejen bollade jag genast över till ansvarig, och han tror sig ha fixat... Kanske fredde skulle kunna vara så söt och kolla det igen? Lite krux när man sitter utan en sån.

Attributen är knasiga på typ alla produkter, har jag insett. Henrik fick det och stämma på namnsmyckeskategorin och jag var skitnöjd. Den här lilla detaljen att tydligen alla andra hoppade snett, den märkte vi liiiite försent. Jag fortsätter terapigörat att ändra en och en vart efter ;-) Men inget ont som inte har något gott med sig, jag måste ju ändå få lagersaldona att stämma så det blir ju bra det här.

Vi (läs Henrik) fixar allt själv. Grunden är ju gratis men så har han köpt in en del bra-att-ha moduler. Henrik säger att prestashop är modernare och har bätte one-page-checkout. Han tycker även prestashop är lättare att installera contributions på och lite annat. Jag tycker den nya shoppen ser modernare ut och inte lika "oscommers-ig", men sen om det är bra eller dåligt vet jag inte egentligen. Är det något specifikt du undrar, är det bara att hojta till så svarar Henrik gärna på frågor :-) Själv har jag noll koll på det mesta, hihi.