Författare Ämne: Starta butik i Sverige men vart?  (läst 1496 gånger)

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 52
Starta butik i Sverige men vart?
« skrivet: januari 20, 2011, 13:23:49 PM »
Jag driver ju en butik i London som säljer exklusiva kläder och vardagskläder till kvinnor men jag har funderingar på att starta en liknane liten butik i Sverige. vart tror ni jag kommer att få bäst kundunderlag.

Malmö området
Götebors området
Stockholms området
eller någon annanstans typ köpenhamn
Gift kvinna i London som driver en butik som säljer exklusiva kläder till kvinnor. Har även 2 barn födda 2005 och 2006.

Tian

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 963
  • Namnsmycken
    • Älskade Barn AB
SV: Starta butik i Sverige men vart?
« Svar #1 skrivet: januari 20, 2011, 20:40:06 PM »
Få bäst kundunderlag i förhållande till kostnad för lokal-personal-försäkring-lokal marknadsföring-etc?...

Jag har bara internetbutik, men nog hade jag börjat med att sälja in min kollektion till en redan-befintlig butik med kundunderlag för att ta tempen på / skapa ett kundintresse.

(Om jag sålde exklusiva kläder.)

Har du en webshop?
Skaffa google analyticskonto, så kan du se varifrån ditt största klientel utgår.

Stockholm. (Stor stad, men många "inflyttade". De flesta pengarna tycks inte gå åt till exklusiva kläder utan att "överleva".)

Göteborg. Tror jag mera på isåfall.

Eller en västkuststad. (Kanske då har mer kunder till exklusiva kläder under sommarhalvåret...)

Köpenhamn? Tjaa, varför inte?

Gör studiebesök. Googla städerna och se vad för utbud som finns och vad som går.
Det kräver nog ett hästjobb i undersökningsarbete skulle jag tro.

Hmmm. Läser det jag skrivit och ser att jag inte kommit med särskilt bra "svar".
Men ett par tankar i alla fall?...

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #2 skrivet: januari 21, 2011, 09:42:10 AM »
Få bäst kundunderlag i förhållande till kostnad för lokal-personal-försäkring-lokal marknadsföring-etc?...

Jag har bara internetbutik, men nog hade jag börjat med att sälja in min kollektion till en redan-befintlig butik med kundunderlag för att ta tempen på / skapa ett kundintresse.

(Om jag sålde exklusiva kläder.)

Har du en webshop?
Skaffa google analyticskonto, så kan du se varifrån ditt största klientel utgår.

Stockholm. (Stor stad, men många "inflyttade". De flesta pengarna tycks inte gå åt till exklusiva kläder utan att "överleva".)

Göteborg. Tror jag mera på isåfall.

Eller en västkuststad. (Kanske då har mer kunder till exklusiva kläder under sommarhalvåret...)

Köpenhamn? Tjaa, varför inte?

Gör studiebesök. Googla städerna och se vad för utbud som finns och vad som går.
Det kräver nog ett hästjobb i undersökningsarbete skulle jag tro.

Hmmm. Läser det jag skrivit och ser att jag inte kommit med särskilt bra "svar".
Men ett par tankar i alla fall?...

tack för ditt svar

Jag skall undersöka vart som det kan vara bäst att öppna.
men de blir tidigast 2012 tror jag
« Senast ändrad: januari 21, 2011, 11:51:32 AM av londonfru »
Gift kvinna i London som driver en butik som säljer exklusiva kläder till kvinnor. Har även 2 barn födda 2005 och 2006.

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #3 skrivet: februari 01, 2011, 15:03:01 PM »
Lär nog bli i Skåne tror jag

FashionSense

• Veteran
  • Antal inlägg: 524
    • FashionSense Sweden
« Svar #4 skrivet: februari 01, 2011, 18:41:45 PM »
Lycka till! Håll oss gärna uppdaterade med hur dina planer fortskrider. Alltid spännande och intressant att få ta del av utveckling, problemlösning och slutresultat.
Välkommen in till www.fashionsense.se!

ceciliaalvaingrid

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
« Svar #5 skrivet: februari 05, 2011, 16:17:25 PM »
Göteborg eller Stockholm har du flest fördelar !! Där skulle jag satsat