Författare Ämne: Berätta hur det går för ditt företag och vad ni gör  (läst 3698 gånger)

Jessica

• Moderator
  • Veteran
  • Antal inlägg: 573
    • Namnsmycken, Inredning & Presenter
SV: Berätta hur det går för ditt företag och vad ni gör
« Svar #15 skrivet: november 25, 2010, 17:19:20 PM »
Jag heter Jessica, vilket kanske framgår av profilnamnet  :)

Jag driver www.butikstylish.se, som är både en fullt fungerande webbutik men även en fysisk butik i Uppsala. Jag säljer inredning, presenter och namnsmycken och har så gjort sedan 2007. Jag började litet och har successivt byggt upp min verksamhet allteftersom pengarna rullat in. Jag måste säga att jag tycker det går riktigt bra, såklart kan det alltid gå bättre  ;) Men jag är nöjd och tycker helt klart det gå enligt planerna eller till och med bättre.

Jag har också diverse sidoprojekt, bland annat www.silvergrossisten.se, men tyvärr finns det inte riktigt tid nog för att utveckla den till sitt fullo.

Jag ser mycket ljust på framtiden och verkligen älskar det jag gör!  ;D

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #16 skrivet: november 25, 2010, 17:49:53 PM »
Jag heter Jessica, vilket kanske framgår av profilnamnet  :)

Jag driver www.butikstylish.se, som är både en fullt fungerande webbutik men även en fysisk butik i Uppsala. Jag säljer inredning, presenter och namnsmycken och har så gjort sedan 2007. Jag började litet och har successivt byggt upp min verksamhet allteftersom pengarna rullat in. Jag måste säga att jag tycker det går riktigt bra, såklart kan det alltid gå bättre  ;) Men jag är nöjd och tycker helt klart det gå enligt planerna eller till och med bättre.

Jag har också diverse sidoprojekt, bland annat www.silvergrossisten.se, men tyvärr finns det inte riktigt tid nog för att utveckla den till sitt fullo.

Jag ser mycket ljust på framtiden och verkligen älskar det jag gör!  ;D

då har du  högsässong nu till jul?
Gift kvinna i London som driver en butik som säljer exklusiva kläder till kvinnor. Har även 2 barn födda 2005 och 2006.

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #17 skrivet: december 01, 2010, 11:30:27 AM »
Hittils så jhar jag fått 214 svar på min annons
Gift kvinna i London som driver en butik som säljer exklusiva kläder till kvinnor. Har även 2 barn födda 2005 och 2006.

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #18 skrivet: december 01, 2010, 12:08:04 PM »

wow ! då har du att läsa. :-)

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #19 skrivet: december 01, 2010, 13:03:22 PM »

wow ! då har du att läsa. :-)

mm
jag har de  ;D

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
« Svar #20 skrivet: december 03, 2010, 12:36:26 PM »
Jag heter Monika och har två webshopar. I den ena har jag min huvudnäring som är postemballage. Dvs mailingbags/postorderpåsar, silkespapper, bubbelplast mm. Det har tagit mer fart under året och jag trivs jättebra. I min andra webshop har jag använt mig av min kreativa sida och säljer egendesignade smycken i mindre upplagor. Det har inte riktigt kickat igång ännu men jag tycker det är roligt.
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #21 skrivet: december 07, 2010, 13:55:22 PM »
Har sammanlagt träffat 5 som jag ev skulle anställa men inga av den vill jag ha men jag har bokat träff med några andra med. En jag träffade frågade mig om älgar när de var något jag frågade henne om hon undrade ;)

röda hund

• Medlem nivå 2
  • **
  • Antal inlägg: 28
    • Röda Hund - ekologiska kläder för färgglada barn
« Svar #22 skrivet: december 08, 2010, 11:20:19 AM »
Hej!
Eftersom jag är relativt ny i detta forum har jag nyligen skrivit en presentation av vad jag gör. Men jag tänkte berätta om mitt nuvarande projekt, eftersom det är så spännande.
Jag håller på att ta fram en prematurkollektion i storlek 40.
Hittills har jag designat en omlottbody, en byxa och en mössa.
Nu är det en specialfilt som är på gång, prototyp och tyg är på väg till fabriken.
Mina ledord är form, färg och funktion - och viktigast är funktionen i det här fallet. Jag samarbetar med en neonatalavdelning och en barnmorska för att få med alla viktiga detaljer.
Produktutveckling är bland det roligaste jag vet :-)
/Anna

Josse

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 62
    • Presenteriet
« Svar #23 skrivet: december 12, 2010, 22:58:49 PM »
Jag driver ihop med sambon webbutiken www.presenteriet.se Vi har även en fysisk butik, men där är det väl mest jag som styr ;-)
Presenteriet är vår första webbutik och likaså första fysiska butik. Webbutiken startade vi först och den är huvudverksamheten, den fysiska butiken startades eftersom vi ville testa och se om det fungerar på orten. Det kändes även praktiskt och på något vis mer seriöst att kunna backa upp webbutiken med en fysisk butik samt att flera leverantörer hade starka önskemål om en sådan komplettering, och vad gör man inte för att göra dem nöjda ;-) Vi kör nu i alla fall den fysiskt butiken på test i något år för att se om det fungerar. Det är tuffare att få ihop de båda butiksformerna än vad jag trodde från början. Det är svårt att få tiden att räcka till och hitta ett sortiment som passar båda butikerna. Ofta känner man att en av dem får försakas och det ger lite ångest. Men I'm working on it ;-) Går det så går det - går det inte så tänker vi om.

Sambon driver även, vid sidan om sin heltidsanställning, webbutikerna www.nalleriet.se och www.hundar.se Och med tanke på hur lite tid har har över på dagen efter sitt vanliga jobb så har det liksom blivit att jag får sköta en hel del packande för hans butiker - jag förstår inte hur det kan bli på detta viset... ;-)

Slutsats: Vi arbetar just nu all vaken tid med alla butikerna - det är mycket spännande, roligt, energigivande och ger massor av erfarenhet men tyvärr knappast en hållbar livsstil i det långa loppet. Vi får se vad framtiden har för spännande lösning att erbjuda.
http://www.presenteriet.se - presenter av hög kvalité som tilltalar både praktiskt som estetiskt

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #24 skrivet: december 17, 2010, 11:00:25 AM »
jag har 2-3 stycken personer jag kan tänka mig att anställa men skall bara ha en så de är såå svårt. Skall fundera  under nästa vecka

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #25 skrivet: januari 11, 2011, 10:01:05 AM »
Nu har jag annstält en kvinna vid behov.
riktigt bra person!