Författare Ämne: Berätta hur det går för ditt företag och vad ni gör  (läst 3697 gånger)

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 52
Berätta hur det går för ditt företag och vad ni gör
« skrivet: november 23, 2010, 00:02:02 AM »
I denna tråden så hade det varit kul om vi berättade lite om hur det går får våra företag och vad vi syslar med mm.

Skriv gärna i tråden när ni har något att berätta
Gift kvinna i London som driver en butik som säljer exklusiva kläder till kvinnor. Har även 2 barn födda 2005 och 2006.

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
SV: Berätta hur det går för ditt företag och vad ni gör
« Svar #1 skrivet: november 24, 2010, 00:31:10 AM »
tydligen var inte denna tråd intresant men det var bara en ide jag fick då jag startade den
Gift kvinna i London som driver en butik som säljer exklusiva kläder till kvinnor. Har även 2 barn födda 2005 och 2006.

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #2 skrivet: november 24, 2010, 06:38:59 AM »
Oroa dig inte, alla är inte inne här varje dag och jag tror att de flesta har
mycket att göra just nu och du inte skrivit något heller ;-)

Jag får väl börja då..

Jag har två webbutiker,
gladagrodan.se och muntramyran.se
Gladagrodan - tröjor med personliga tryck, lösa tröjtryck och
namnlappar. Familjevänligt, roligt och med glimten i ögat.
Tröjor från strl nyfödd till herr xxxl även gravidtröjor.
Nyhet som jag hoppas få in i butiken innan jul är personliga väggdekaler.

Muntramyran - Småpresenter till paketkalendrar. Pepparkaksformar, julpynt
pyssel, kalasprylar och andra roliga saker jag råkar hitta och köper in.

Just nu är det massor av beställningar i båda butikerna (jul, farsdag och kalendrar)
och jag jobbar minst 12-14 timmar/dag.

Hyr en lokal nån kilometer hemifrån, har precis flyttat en vägg och gjort den lite större.
Tidigare höll jag till i källaren hemma, men det här är mycket bättre och riktigt nära posten.

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #3 skrivet: november 24, 2010, 10:12:47 AM »
jag driver webbutiken barnlycka.se
den har funnits sedan 2006 och vi driver den hemiifrån, vi har ständigt fått utöka vårt lager och har fått flytta två gånger för att rymmas!  :)
just nu kör vi dock på halvfart, med (numera) två små barn så räcker inte tiden till för att driva butiken på det sätt jag önskar- har därför dragit in all annonsering tex senaste året för att hinna med kundtjänst och ordrar.
står i valet och kvalet om vi skall pausa den nåt år tills barnen blivit större eller om vi skall sälja den. kan inte bestämma mig! så svårt att sälja nåt man startat upp och som man verkligen brinner för.
vi får se vad som händer!  :)

p.s om nån vill köpa butiken så tar vi gärna emot bud.  ;)
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #4 skrivet: november 24, 2010, 10:47:55 AM »
men vad kul med lite fart i tråden!

Tian

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 963
  • Namnsmycken
    • Älskade Barn AB
« Svar #5 skrivet: november 24, 2010, 10:49:50 AM »
Undrar vart den andra tråden tagit vägen där vi berättade?...

Jag heter Tina, Tian är en "felskrivning"!  ;)

Jag driver Älskade Barn AB, www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se vilket är ett familjeföretag.
Vi tillverkar smycken med text, Namnsmycken, Vigsel och Förlovningsringar etc.

Vi har både silververkstad och gravyrverkstad, och har funnits sedan 2006.

Nu är det mycket riktigt som Pella påpekar - rusch.
Julen nalkas och det märks tydligt, även om vi är mycket glada och stolta över att "ha rulle" hela året om!

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #6 skrivet: november 24, 2010, 11:11:51 AM »
Då fortsätter väl jag då...  :)

Har gårdsbutik på landet strax utanför Gränna samt webbutik. Jobba främst med gårdens egna produkter - lammskinn & honung men även med presentartiklar, inredning mm. Är engagerad i lokalt nätverk där vi arrangerar olika typer av events med fokus på våra lokala styrkor: natur, kultur & rekreation.

Står just nu inför vår största investering någonsin eftersom vi i dagarna tar över makens föräldragård med skogs- och jordbruk omfattande ca 116 hektar.

det låter ki skoj

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #7 skrivet: november 24, 2010, 11:20:41 AM »
Undrar vart den andra tråden tagit vägen där vi berättade?...

Jag heter Tina, Tian är en "felskrivning"!  ;)

Jag driver Älskade Barn AB, www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se vilket är ett familjeföretag.
Vi tillverkar smycken med text, Namnsmycken, Vigsel och Förlovningsringar etc.

Vi har både silververkstad och gravyrverkstad, och har funnits sedan 2006.

Nu är det mycket riktigt som Pella påpekar - rusch.
Julen nalkas och det märks tydligt, även om vi är mycket glada och stolta över att "ha rulle" hela året om!

fanns de en sådan här tråd innan?

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #8 skrivet: november 24, 2010, 11:39:22 AM »
Nu så har jag själv tid att skriva i tråden. (för er som undrar så har jag svenskt tagentbord till datorn)

Jag träffade min man när han var utbytesstudent när jag gick i gymnasiet och på den vägen var det att jag kom till London. Min man jobbar på deras familjeföretag där de köper och säljer hus mm.  De är inte mångmiljonärer om nu någon skulle tro de men de är inte fattiga i heller.
Från början var de väll tänkt att jag skulle vara hemma fru och visst var det skönt att kunna ägna hela dagarna åt barnen men i det låbga loppet så var det inte min grej.

I sommars köpte min man en lokal åt mig där jag nu driver en liten butik som säljer kläder till kvinnor. De mesta jag säljer är lyxkläder men jag säljer även kläder till vardagen med.
Vi har nu folk som tar hand om våra barn när jag jobbar.

Jag är nu på gång att anställa en person som kan hjälpa mig ibland vid behov. Att tjäna storkovan på butiken kommer jag nog aldrig att göra för jag har butiken mest för att ha något att göra. Går butiken pluss minus noll så här i början är jag nöjd.

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #9 skrivet: november 24, 2010, 18:23:13 PM »
Här är jag! Och jag är en av oss få här på forumet som säljer tjänster. Jag gör hemsidor och webbshopar, samt fixar en del logotyper, visitkort, affischer, annonser, banners osv..
Jag tycker det går hyfsat för mig, jag har jobbat heltid med företaget under ett år, men i somras började jag jobba extra eftersom vi bara hade en inkomst under tiden som min man utbildade sig till personlig tränare (privat utbildning utan studiestöd). Och tyvärr har jag märkt att min omsättning har minskat under dessa månader som jag har jobbat, men jag hoppas på att kunna hitta en bättre balans under våren så jag kan minska lite på extrajobbet och öka intäkterna i företaget igen. För att sluta på extrajobbet känns inte som ett bra alternativ då jag får både snackmöjligheter och miljöombyte, förutom den extra välbehövliga slanten i fickan.

Av den anledningen så har det blivit väldigt lite aktivitet för mig här på forumet under hösten, trots att jag har varit en av de mest aktiva medlemmarna här..
Jag finns kvar i bakgrunden och fixar lite när det behövs och svarar på frågor som jag känner behöver svaras på, men har inte tid att starta upp nya trådar längre..

Men jag och Tess (hon som startade forumet under 2008) har ett tidningsprojekt på gång, vi får se om det blir något av det..

(OT: Pella, jag skickade en ny kund till Muntra Myran idag! Blir nog ingen stororder, men jag tror att hon kommer bli en återkommande kund! :))
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #10 skrivet: november 24, 2010, 19:58:30 PM »
Här är jag! Och jag är en av oss få här på forumet som säljer tjänster. Jag gör hemsidor och webbshopar, samt fixar en del logotyper, visitkort, affischer, annonser, banners osv..
Jag tycker det går hyfsat för mig, jag har jobbat heltid med företaget under ett år, men i somras började jag jobba extra eftersom vi bara hade en inkomst under tiden som min man utbildade sig till personlig tränare (privat utbildning utan studiestöd). Och tyvärr har jag märkt att min omsättning har minskat under dessa månader som jag har jobbat, men jag hoppas på att kunna hitta en bättre balans under våren så jag kan minska lite på extrajobbet och öka intäkterna i företaget igen. För att sluta på extrajobbet känns inte som ett bra alternativ då jag får både snackmöjligheter och miljöombyte, förutom den extra välbehövliga slanten i fickan.

Av den anledningen så har det blivit väldigt lite aktivitet för mig här på forumet under hösten, trots att jag har varit en av de mest aktiva medlemmarna här..
Jag finns kvar i bakgrunden och fixar lite när det behövs och svarar på frågor som jag känner behöver svaras på, men har inte tid att starta upp nya trådar längre..

Men jag och Tess (hon som startade forumet under 2008) har ett tidningsprojekt på gång, vi får se om det blir något av det..

(OT: Pella, jag skickade en ny kund till Muntra Myran idag! Blir nog ingen stororder, men jag tror att hon kommer bli en återkommande kund! :))

vad för extra jobb har du

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #11 skrivet: november 24, 2010, 20:01:59 PM »
Jag har nu skickat in en annons till en tidning där jag söker ett butiksbiträde vid behöv.

Skall bli kul om man får några svar och de kanske redan i morgon.

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #12 skrivet: november 24, 2010, 20:46:25 PM »

Jag jobbar extra på ett callcenter som tar emot nästan bara trevliga samtal (inte så många missnöjda kunder alltså).. :)

Hoppas du får lagom många svar och hittar någon som passar.. :)
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #13 skrivet: november 24, 2010, 21:19:08 PM »

Jag jobbar extra på ett callcenter som tar emot nästan bara trevliga samtal (inte så många missnöjda kunder alltså).. :)

Hoppas du får lagom många svar och hittar någon som passar.. :)
[/quote

ja jag lär säkert få en del svar tror jag. jag skall rapportera]

londonfru

• Medlem nivå 3
  • **
« Svar #14 skrivet: november 25, 2010, 17:03:25 PM »
jag har fått en hel drös svar på min annons. så de blir till att gå igenom den snart