Författare Ämne: Hjälp mig tänka ang. inköp...  (läst 662 gånger)

Sandra

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Sytt och Gjort/Barma
Hjälp mig tänka ang. inköp...
« skrivet: november 18, 2010, 11:53:06 AM »
Jag har vånda.
Jag har ett tillbehör jag behöver ha för att tillverka mina selar, bland annat. Det finns flera tillverkare - men bara en som jag tycker håller måttet - som jag egentligen vill ha det. Men de har inga vettiga återförsäljare - vilket ger bra pris till mig - men hysteriska mängder.
Jag har ju en väldigt liten firma - och att köpa in 500 st av något jag behöver 20 om året - det är rätt hysteriskt. Tanken är väl att jag också ska kunna kränga endel via direktförsäljning - och förhoppningen är såklart att jag ska öka dedär 10-20 exemplaren om året - men ändå, det är mycket pengar för mig då det handlar om 4-5 olika saker jag behöver.

ska jag nöja mig med den lägre kvalitén och köpa någon annan stans, eller ska jag köpa spännena för 25-30 kr st hos de butiker som säljer dem- istället för 7 som det blir här - eller hur skulle du göra?

Någon som har lite snabb input på området?

/Sandra

Tian

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 963
  • Namnsmycken
    • Älskade Barn AB
SV: Hjälp mig tänka ang. inköp...
« Svar #1 skrivet: november 18, 2010, 12:54:43 PM »
Säg att du vill köpa 20st som Varuprov.

Sandra

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Sytt och Gjort/Barma
SV: Hjälp mig tänka ang. inköp...
« Svar #2 skrivet: november 18, 2010, 22:03:37 PM »
Tack för responsen!
Efter lite samtal fram och tillbaka så fick hon fram ett namn på en annan firma som saluförde spännena som grossister (något som de tidigare sagt inte fanns?! jajja) så nu har jag mailat dem och hoppas på att vettigt pris och mindre minimiordrar! Håll tummarna!