Författare Ämne: Access företagstelefoni  (läst 1727 gånger)

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
Access företagstelefoni
« skrivet: september 29, 2010, 12:59:05 PM »
Har idag för tredje gången ringts upp av en telefonförsäljare för access på mitt privata hemnummer. Har sagt klart och tydligt föregående ggr att det är ett privat nr som är nixat och att de inte får ringa mig. Det är alltid olika personer som ringer upp men alla är lika otrevliga. Första ignorerade och sa att jamen du har ett företag. Jag replikerade att hon skulle isåfall ringa på min företagsmobil. Hon lyssnade såklart inte utan tjatade om sitt erbjudande trots att jag sa att jag vill inte höra för detta är ett privat nixat nr. När hon fått ur sig sa jag bara att nej jag är inte intresserad varpå hon snorkigt säger Inte? Nej säger jag och hon slänger på luren. Andra fick inte mycket sagt men var otrevlig i tonen, lite snorkig. Och så idag, den mest oproffsiga av dem alla.  Så fort han presenterat sig säger jag med betoning på varje ord att han är den tredje som ringer från dem och att detta är ett privat nummer. Han lyssnar inte ens utan säger bara att jag inte ska skrika. (Jag har inte ens höjt rösten) Jag skriker inte säger jag jag pratar med eftertryck men människan bara skrikerer ajaj mina öron isamma stil som när folk slår med händerna för öronne och säger lalala jag vill inte höra. Jag lägger på luren i örat på honom.

Är det nån som har några kontaktuppgifter på företaget (de vill ansluta ditt privata telefoniabbonnemang till företagstelefoni) för jag vill kontakta företaget nu. Såhär beter man sig bara inte.
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

FashionSense

• Veteran
  • Antal inlägg: 524
    • FashionSense Sweden
SV: Access företagstelefoni
« Svar #1 skrivet: september 29, 2010, 13:45:12 PM »
Det är för mig obegripligt hur de kan tro att de skall få något sålt genom att vara otrevliga. Har hänt mig många gånger, men främst som privatperson. Har inte haft med dem att göra och har inte hört talas om dem, men är det dessa? http://www.access2tel.se/ För i såna fall har du kontaktuppgifter där.
Välkommen in till www.fashionsense.se!

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #2 skrivet: oktober 01, 2010, 11:27:33 AM »
jag blev upprind av Quall  igår, dom frågade om jag var nöjd med mitt nuvarande telefoni.
och berättade att det nu skulle bli en prisändring och berättade vad jag nu hade för kostnader.

Sen blev jag förbannad och tjafasade tillbaka om att dom inte har att göra med vad för telefoni
jag har och hur kan dom veta vad jag har för kostnader mm.

Han ville att det skulle låta som om han ringde från telia.

Gis

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
« Svar #3 skrivet: november 11, 2010, 12:21:40 PM »
Hej, blev uppringd av en kille från samma företag. När han skulle leta efter pris till utlandet så svor han sen när jag sa att jag inte var intresserad hörde jag en svordom sen klick!
Tror dem på det företaget att vi småföretagare är intresserade av ett sådant företag!!!!
Nej det tror jag inte, det visade sig också att deras månadsavg. var högre samt kostanader för utlandssamtal.
Du gjorde helt rätt!
Mvh Gis