Författare Ämne: Nya kategorier  (läst 1299 gånger)

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
Nya kategorier
« skrivet: augusti 17, 2010, 21:00:45 PM »
Håller på att göra om sidan lite. Vi kommer sluta med ALLA kläder så vi måste rumstera om lite.
Har ni några tankar kring kategorier som bör vara med, några som är otydliga eller onödiga?
ALL feedback skulle göra mig såååååååå glad!

tack på förhand!

Mvh Malin
hhtp://www.barnlycka.se
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

Tian

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 963
  • Namnsmycken
    • Älskade Barn AB
SV: Nya kategorier
« Svar #1 skrivet: augusti 18, 2010, 09:34:01 AM »
Din webbutik är jättefin!!
Man blir ( både lite hemmablind ;o) så medveten om hur webbutiker ser ut när man har egen och många är (tyvär inte vackra alls) inte så estetiska eller funktionella tycker jag.

Barnlycka känns jättefräsch, med snygga bilder och fina märken i bra blandning.

Skall kika runt lite mer och leta lite fel så snart jag får tid.. ;) ;D

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #2 skrivet: augusti 18, 2010, 11:09:45 AM »
Jag gillar också er sida. Fina färger, enkelt att hitta.
Loggan är en favorit, enkel och snygg.

Några åsikter från mig.

Vissa varor är slut på lager men det syns inte förrän man trycker på produkten.
Jag blir galen på sådant, jag vill gärna att det står direkt.
Tex blingo har mailat hela sommaren om olika reor och när man kommer till deras sida
är det fullt av fina kläder till bra priser, tills man börjar klicka sig in DÅ kommer texten
slut upp...grrr. Jag vill veta med en gång inte slösa tid på att klicka.

Under väggdekorationer är det uppdelat efter tillverkare och tema, men under tema är
det bara disney. Ange fler teman. Om man letar efter tex blommor är det tröttsamt att leta
igenom alla tillverkare.

molnhyllan var/är underbar :-)

Jag gillar kategorin "Jag gillar.."
utöka gärna den.
Barnrumsinredning efter färg, toppenbra !
Det kanske tom kan ligga under kategorin barnrumsinredning.
Fast jag hade skippat flickrum/pojkrum benämningen.

Samma med kategorin "gåvor" jättesmart.
kanske du även kan sälja färdiga gåvopaket?

Det jag  tycker du behöver lägga tid på är första sidan.

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #3 skrivet: augusti 18, 2010, 12:05:57 PM »
åh vad ni är snälla!!!!! gulliga ni vad snälla saker ni säger- det behövdes kan jag säga då jag är såååå trött och uppgiven just nu  :-*

ja, man blir lätt hemmablind, det är sååå svårt att se med "nya" ögon.

pella; vi håller precis på med en inventering och kommer göra så att allt som är slut kommer bli "osynligt" i fortsättningen, bara inventeringen är klar....  :P  puh
jag håller med dig till 100%, dessutom uppfattar endel inte att det är slut och lägger en order iaf och blir sen arg för att det dröjer- så för att underlätta för alla kommer endast det vi har i lager att synas.  :)  jobbar dygnet runt med det just nu.....

förstasidan är sååååååå svår. jag är så dålig på sånt här. jag vet inte vad/hur jag ska göra..... tips emottages tacksamt.

TACK ÄN EN GÅNG FÖR ERA VÄRDEFULLA TIPS OCH TANKAR!!!!!!
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
« Svar #4 skrivet: augusti 18, 2010, 12:48:27 PM »
åh vad ni är snälla!!!!! gulliga ni vad snälla saker ni säger- det behövdes kan jag säga då jag är såååå trött och uppgiven just nu  :-*

ja, man blir lätt hemmablind, det är sååå svårt att se med "nya" ögon.

pella; vi håller precis på med en inventering och kommer göra så att allt som är slut kommer bli "osynligt" i fortsättningen, bara inventeringen är klar....  :P  puh
jag håller med dig till 100%, dessutom uppfattar endel inte att det är slut och lägger en order iaf och blir sen arg för att det dröjer- så för att underlätta för alla kommer endast det vi har i lager att synas.  :)  jobbar dygnet runt med det just nu.....

förstasidan är sååååååå svår. jag är så dålig på sånt här. jag vet inte vad/hur jag ska göra..... tips emottages tacksamt.

TACK ÄN EN GÅNG FÖR ERA VÄRDEFULLA TIPS OCH TANKAR!!!!!!

Vi skulle kunna fjäska med Julia, hon kanske kan skriva ihop lite tips.
MItt tips är att stjäla från andra sidor, hittar du något snyggt i en annan butik,
stjäl idén. Surfa runt i olika butiker och få inspiration.

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #5 skrivet: augusti 18, 2010, 13:15:57 PM »
Hihi, jag läser, men får egentligen inte svara på jobbet.. Ska se om jag orkar kolla lite ikväll, men just nu jobbar jag 150% (ca 75% på två jobb), så jag har inte så mycket tid över för roliga saker.. :-/
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se

Tian

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 963
  • Namnsmycken
    • Älskade Barn AB
« Svar #6 skrivet: augusti 18, 2010, 20:01:21 PM »
Ok. Here goes.  ;)
Förstesidetips:   (Bara för att jag "tycker / tipsa" behvöer inte alls betyda att det är "rätt!" Bara mina ögon på något som jag tänkte om...)
Håll bort text så mycket du kan! Helst skall 1;a sidan vara utan "scrollbehov".

Lockbilder, enkla, tydliga. Gärna klickbara bilder som tar kudnen direkt till varorna.
(Gör absolut texten på te-x OIOI skötväskan mindre. Låt bilden sälja varan. text läser oftast inte kunden i alla fall.)

Måste / vill du ha text, gör en "ruta" stor dom bildrutorna med rubrik typ "Heta Tips"
sedan klickbara länkar med te.x
Barnkläder
Ullunderställ
Fynd
etc.
(Få, byt hellre länkarna ofta.)

Övrigt:
 För att minimera scroll, ta bort några rubriker i vänsterkolumnen och lägg dem i underkategorier på en annan rubrik istället. Ex: Nöjda kunder kan ligga under "Inspiration". Tävlingar under "Press & blogg".

Flytta "Varumärkes väljaren" och "Sök produkt" rutorna till flikarna upptill åt höger. (Under "Frakt 29:-)

(Nu har jag inte ens scrollat ner till "Vi rekommenderar" delen på förstasidan. Det var den jag typ, menade att du skulle ha i en liten ruta i början av min "hitta fel-feedback"...)

Men jag vill i alla fall framhålla att sidan känns mycket fräsch, och lockande.
Skulle absolut kunna tänka mig sälja mina smycken därifrån. Om jag ville sälja på fler ställen alltså...
« Senast ändrad: augusti 18, 2010, 20:04:48 PM av Tian »