Författare Ämne: Telefonsförsäljare  (läst 860 gånger)

Bjuti

• Medlem nivå 3
  • **
  • Antal inlägg: 97
    • Bjuti.se
Telefonsförsäljare
« skrivet: mars 31, 2010, 12:18:04 PM »
Ringde precis på min företagstelefon. En telefonförsäljare som ringde för tjänsten "Fakturera mig". Hon sa att vi talats vid tidigare och då kommit överens om att höras av igen och därför ringde hon nu upp. Jag sa att jag inte hade något minne av detta tidigare samtal (helt säker på att det aldrig ägt rum). Hon svarar då att det var längesen, men att hon ser i sina anteckningar att vi kommit överens om att hon skulle ringa upp mig igen idag. Jag frågade då om hon inte ser sina "anteckningar" när vi samtalade sist.  - Jo, svarar hon det är över ett år sedan. Vilket gör det hela stört omöjligt då Bjuti inte fanns för över ett år sedan (vilket jag också säger). Trots att hon borde känna sig lite bortgjord fortsätter hon ändå svammla om tjänsten.

Pinsamt och så dåligt! Får dom luras och ljuga hur som helst?!

Man kan ju tycka att Klarna som ett så stort företag kunde ha lite bättre metoder (kollade numret och det var mycket riktigt från Klarna hon ringde).
« Senast ändrad: mars 31, 2010, 12:20:20 PM av Bjuti »

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
SV: Telefonsförsäljare
« Svar #1 skrivet: mars 31, 2010, 12:31:11 PM »
Ringde precis på min företagstelefon. En telefonförsäljare som ringde för tjänsten "Fakturera mig". Hon sa att vi talats vid tidigare och då kommit överens om att höras av igen och därför ringde hon nu upp. Jag sa att jag inte hade något minne av detta tidigare samtal (helt säker på att det aldrig ägt rum). Hon svarar då att det var längesen, men att hon ser i sina anteckningar att vi kommit överens om att hon skulle ringa upp mig igen idag. Jag frågade då om hon inte ser sina "anteckningar" när vi samtalade sist.  - Jo, svarar hon det är över ett år sedan. Vilket gör det hela stört omöjligt då Bjuti inte fanns för över ett år sedan (vilket jag också säger). Trots att hon borde känna sig lite bortgjord fortsätter hon ändå svammla om tjänsten.

Pinsamt och så dåligt! Får dom luras och ljuga hur som helst?!

Man kan ju tycka att Klarna som ett så stort företag kunde ha lite bättre metoder (kollade numret och det var mycket riktigt från Klarna hon ringde).

Vad konstigt, Klarna som är så noga med att man absolut inte skall kalla deras faktura tjänst för "fakturera mig" längre.

Jag är otroligt trött på alla jobbiga telesäljare, jag önskar man kunde strunta att svara i telefonen.

ceciliam

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
« Svar #2 skrivet: april 04, 2010, 09:41:03 AM »
Jag vet att flera varnat för företaget gul.se. Jag vill bara varna en gång till. Jag blev lurad som nybliven enmansföretagare med verksamhet hemma. Försäljaren inleder med att hon bara vill "kontrollera några upgifter", så småningom får man veta att man för endast 39 kronor får stå kvar i ett registret. Plötsligt hat man gått med på att betala nästan tusen kronor för något som man inte ens har fått information om vad det innebär eller hur mycket nytta man skulle kunna ha av detta. Men man har ju alltid ångerätt. När faktutan kom ringde jag omedelbart upp fröretaget och sa att jag inte ville ha denna tjänst nu när jag hunnit sätta mig in i vad det innebär. Snabbt fick jag avaret att ångerrätt inte gäller företagare. En irriterad  dam sa att "tusen kronor var väl ingenting att bråka om". Uppenbarligen hade de lyckats lura många andra på ännu längre bindningstider. Detta är ett skurkföretag som uppenbarligen går in för att snärja folk att köpa tjänster de inte vill ha. Varna alla för att inlåta sig med dem!
ceciliam

Malin

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1604
    • barnlycka.se
« Svar #3 skrivet: april 04, 2010, 11:06:54 AM »
fakturera mig kanske är nån som glider på vågen att klarna bytt namn?
glöm inte bort min fina blogg!
http://barnlycka.blogg.se/