Författare Ämne: Usch vad jag känner mig otacksam!  (läst 774 gånger)

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
Usch vad jag känner mig otacksam!
« skrivet: mars 31, 2010, 09:55:58 AM »
Idag känner jag mig en smula otacksam. Svärmor hade köpt filmer på Ica till barnen, ni vet de som man får billigt nu, och det var väl jättegulligt av henne. (Tyvärr har vi också köpt dem och använt dem) I paketet hon skickade låg också påskkort till barnen och varsitt tygmärke - blixten/hello kitty - jättefint. Brevet var adresserat till familjen så jag öppnade det. Det skulle jag inte gjort eftersom mitt födelsedagskort också låg nedstoppat - jag fyller år den 10 april - och dessutom min present från dem som var oinslagen. Kan nån gissa vad jag fick??? Jo, just det  - en SCARF!!!    Jag använder aldrig scarf och detta är den tredje jag får på lika många födelsedagar. För min del hade det räckt med ett kort som - de gärna fått posta lite närmare min faktiska födelsedag, känns lite sniket när de inte kan kosta på det ett frimärke. Jag kräver ingen present av dem. men när de nu skickar nåt, kan de inte ha lite mer fantasi? Och kunde de inte ha lagt lite papper om?
Så idag känner jag mig lite otacksam men jag kan inte glädja mig åt ännu en tantscarf.

Kan ju tillägga att jag fick en scarf även på min 35-årsdag.
« Senast ändrad: mars 31, 2010, 09:58:03 AM av Kylli »
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

Anna-Lena

• Entusiast
  • Antal inlägg: 121
    • LITEN & stor - barnbutiken med kvalité och personlig service
SV: Usch vad jag känner mig otacksam!
« Svar #1 skrivet: mars 31, 2010, 12:51:40 PM »
Idag känner jag mig en smula otacksam. Svärmor hade köpt filmer på Ica till barnen, ni vet de som man får billigt nu, och det var väl jättegulligt av henne. (Tyvärr har vi också köpt dem och använt dem) I paketet hon skickade låg också påskkort till barnen och varsitt tygmärke - blixten/hello kitty - jättefint. Brevet var adresserat till familjen så jag öppnade det. Det skulle jag inte gjort eftersom mitt födelsedagskort också låg nedstoppat - jag fyller år den 10 april - och dessutom min present från dem som var oinslagen. Kan nån gissa vad jag fick??? Jo, just det  - en SCARF!!!    Jag använder aldrig scarf och detta är den tredje jag får på lika många födelsedagar. För min del hade det räckt med ett kort som - de gärna fått posta lite närmare min faktiska födelsedag, känns lite sniket när de inte kan kosta på det ett frimärke. Jag kräver ingen present av dem. men när de nu skickar nåt, kan de inte ha lite mer fantasi? Och kunde de inte ha lagt lite papper om?
Så idag känner jag mig lite otacksam men jag kan inte glädja mig åt ännu en tantscarf.

Kan ju tillägga att jag fick en scarf även på min 35-årsdag.

Tycker det låter som du har all rätt att vara lite otacksam!! Som sagt ett frimärke på ett grattiskort är inte för mycket begärt... dessutom mycket skumt att du får scarfsar om du aldrig använder det, du får vid nåt väl valt tillfälle säga något om att du inte tycker om scarfsar - på ett snyggt sätt. Eller om de tål det... Barnen blev så fina i scrafen när de var påskkärringar  ;D (klä ut dem och ta ett kort och skicka till dem....)

Hoppas att din dag blir lite bättre och att du får många påskägg med speciellt utvalt godis bara till dig  ;)
Barnbutiken med kvalité och personlig service.

www.litenstor.se
http://www.facebook.com/litenstor.se

info@litenstor.se

* * * * * * * *
Följ min blogg

http://elefantflickans-varld.blogspot.com/