Omröstning

Hur mycket information skall man egentligen ge om en produkt och hur?

Jag vill ha informationen i flikar.
4 (33.3%)
Jag vill ha all information på en sida och scrolla.
2 (16.7%)
Jag vill ha mycket information, flera sidor är bra.
1 (8.3%)
Jag vill ha sammanfattande information, helst inte mer än en sida.
4 (33.3%)
Jag vill kunna anpassa sidan själv genom att minimera och expandera informationen.
1 (8.3%)
Jag har andra önskemål - se inlägg i forumet.
0 (0%)

Antal personer som röstat: 8

Författare Ämne: Produktinformation - hur mycket är för mycket?  (läst 1133 gånger)

FashionSense

• Veteran
  • Antal inlägg: 524
    • FashionSense Sweden
Produktinformation - hur mycket är för mycket?
« skrivet: januari 02, 2010, 15:47:09 PM »
En fråga har ställts mig om hur mycket information man skall ge om en produkt och på vilket sätt skall det ske. Denna diskussion är i full gång och jag tänkte att det kunde vara kul att höra vad detta eminenta forum har för synpunkter. Tack och god fortsättning! Nytt år, nya möjligheter!  ;D
Välkommen in till www.fashionsense.se!

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
SV: Produktinformation - hur mycket är för mycket?
« Svar #1 skrivet: januari 02, 2010, 16:32:30 PM »
Jag vill ha sammanfattande information, max en sida. Helst bara några rader, inte mer. Man ska kunna ta till sig informationen utan att det känns som ett licensavtal om ni förstår jämförelsen.
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

Pallas Athena

• Moderator
  • Alltid här ?
  • Antal inlägg: 1649
  • Ingen kund är obetydlig, ingen fråga är för dum!
    • Webbia
« Svar #2 skrivet: januari 02, 2010, 16:47:22 PM »
Jag vill ha mer information än nödvändigt! :D Ofta när jag söker på nätet så handlar det om att jag söker något särskilt. T ex som min senaste sökning som var efter en frys som är lägre än 80 cm. De nätbutiker som inte har höjden utskriven bojkottar jag direkt, och av de andra som är kvar jämför jag stenhårt all info som finns. Tyvärr, eller hur man ska säga, så brukar valet till slut hamna på den webbutik som ger mest och relevant info (som passar mina krav också iofs)..
Däremot är det inte bra för användbarheten att ha all info på samma sida som blir mer än en skärm lång, så därför är det bäst att dela upp det i olika sidor eller flikar och gärna ha sammanfattning på förstasidan.
« Senast ändrad: januari 02, 2010, 16:49:02 PM av Pallas Athena »
Webbshop, hemsida, visitkort eller vad du nu behöver!
www.webbia.se

FashionSense

• Veteran
  • Antal inlägg: 524
    • FashionSense Sweden
« Svar #3 skrivet: januari 03, 2010, 00:02:06 AM »
Följdfråga till PallasAthena: Söker du information på samma sätt oavsett produkt?

För det sa jag också, om det är tv, kyl etc så vill jag också ha mycket information och jämföra, då det gäller dyrare varor som man sällan köper. Däremot när det gäller andra saker kan jag känna att jag inte vill ha för mycket information, endast det som är direkt relevant. Typ som en CV om man skall dra en jämförelse.
« Senast ändrad: januari 03, 2010, 00:11:48 AM av FashionSense »
Välkommen in till www.fashionsense.se!