Författare Ämne: näringsportalen.se ??  (läst 6018 gånger)

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
  • Antal inlägg: 2152
  • För god för att kolsyras
näringsportalen.se ??
« skrivet: maj 05, 2009, 09:23:16 AM »
nån åsikt?

bra / dålig ?

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
SV: näringsportalen.se ??
« Svar #1 skrivet: maj 05, 2009, 09:30:06 AM »
ingen som vet?

Pella

• Administrator
  • Del av inredningen
« Svar #2 skrivet: maj 05, 2009, 09:40:16 AM »

Tian

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 963
  • Namnsmycken
    • Älskade Barn AB
« Svar #3 skrivet: maj 05, 2009, 09:45:45 AM »
*vilka bra länkar! *
Näpp, inte hört talas om dem.

Jag är lite "tråkig". Tackar kategoriskt nej till försäljae som ringer upp...
Låter det väldigt intressant ( not..) kan de skicka information pappersvägen eller mail.

Ellen

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
SV: www.näringsportalen.se ??
« Svar #4 skrivet: maj 27, 2009, 22:17:39 PM »
Hejsan kvinnliga företagare,
Jag vet en del om  www.näringsportalen.se   (Swedish Design And Marketing HB). Jag och många andra har råkat illa ut när det gäller dem. De lurar skjortan av dig och du märker det inte man står där efter telefonsamtalet och undrar vad det var som hände. Jag har  anmält dem till svensk handels svarta lista för deras vilseledande sätt att sälja annonser på. Mitt råd är att alltid googla på telefon försäljningsföretag som vill sälja något till er. Nu kollar jag www.cint.se  varningslista  för att jag inte  ska råka så illa ut igen. Det har tagit så mycket tid och energi att bestrida fakturorna till  www.näringsportalen.se   (Swedish Design And Marketing HB). Det positiva med allt detta har ändå varit att jag lärt mig otroligt mycket gällande B2B, etiska riktlinjer för telefonförsäljning, hur kronofogden arbetar, Svensk handels svarta lista och vad lagen säger gällande detta ja det blir en lång lista. Kram Ellen

mariex

• Beroende
  • Antal inlägg: 226
    • Hemlängtan interiör & design
SV: www.näringsportalen.se ??
« Svar #5 skrivet: maj 28, 2009, 07:01:35 AM »
Hejsan kvinnliga företagare,
Jag vet en del om  www.näringsportalen.se   (Swedish Design And Marketing HB). Jag och många andra har råkat illa ut när det gäller dem. De lurar skjortan av dig och du märker det inte man står där efter telefonsamtalet och undrar vad det var som hände. Jag har  anmält dem till svensk handels svarta lista för deras vilseledande sätt att sälja annonser på. Mitt råd är att alltid googla på telefon försäljningsföretag som vill sälja något till er. Nu kollar jag www.cint.se  varningslista  för att jag inte  ska råka så illa ut igen. Det har tagit så mycket tid och energi att bestrida fakturorna till  www.näringsportalen.se   (Swedish Design And Marketing HB). Det positiva med allt detta har ändå varit att jag lärt mig otroligt mycket gällande B2B, etiska riktlinjer för telefonförsäljning, hur kronofogden arbetar, Svensk handels svarta lista och vad lagen säger gällande detta ja det blir en lång lista. Kram Ellen

Tack för att du delar med dig!
Välkommen till vår lantliga inredningsbutik!
www.minhemlangtan.se
eller blogg!
www.inredmedminhemlangtan.blogspot.com

Kylli

• Veteran
  • Antal inlägg: 593
    • Monika Kylli emballage & Handel
« Svar #6 skrivet: juni 04, 2009, 09:46:45 AM »
Så om de ringer är det det bästa att avsluta samtalet så fort som möjligt.
www.m-kylli-emballage.se
miljövänliga mailingbags och packmaterial
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

Mia

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 821
    • sessan o. sus
« Svar #7 skrivet: juni 04, 2009, 10:21:28 AM »
Tack för tipset! :)

Mia

• Moderator
  • Fast
  • Antal inlägg: 821
    • sessan o. sus
« Svar #8 skrivet: augusti 12, 2009, 15:27:38 PM »
Blev nyss uppringd av näringsportalen.se/Swedish design and marketing HB. Lyssnade något och svarade sedan bestämt nej och säljaren ville veta varför. Anser inte att jag måste ange skäl till varför jag tackar nej men han propsade på. Svarade då att dom var med på bl.a Cints varningslista och då är dom inte aktuella här. Han blev skitsur (här förlorade han definitivt - oseriöst!) och drog upp att Eniro får minsann också upp "en massa skit om sig när man googlar dom".

Så var beredd, de ringer från 031-.

mmaddee

• Entusiast
  • Antal inlägg: 140
    • En kvinnas vardag på den skånska sydkustens riviera
« Svar #9 skrivet: augusti 12, 2009, 16:00:48 PM »
jag köper aldrig något när jag blir uppringd

Kylli

• Veteran
« Svar #10 skrivet: augusti 12, 2009, 17:29:17 PM »
Tack för förvarningen!
www.m-kylli-emballage.se
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

Ellen

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
« Svar #11 skrivet: november 27, 2009, 01:03:50 AM »
Tjena kvinnliga företagare! Ja, nu vill jag varna för www.foretagsgruppen.net. De vill gärna bestrida fakturor åt er för 3000;- / år eller 1500;- / halvår. Företagsgruppen går nu igenom alla på näringsportalen.se. Ni vet väl att Näringsportalen äntligen hamnat på svensk handels svarta lista.

Kylli

• Veteran
« Svar #12 skrivet: november 27, 2009, 07:57:36 AM »
Tack för varningen. Dum som jag är ser jag nästan fram emot deras samtal. Jag har inga fakturor att bestrida och tror mig ha god chans att fixa det utan deras hjälp om så vore.
www.m-kylli-emballage.se
www.penguindesign.se
egendesignade smycken

smyckorama

• Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 10
    • Smyckorama
« Svar #13 skrivet: augusti 31, 2010, 22:30:37 PM »
Här kommer ytterligare en varning! Jag gick tyvärr med på annons på näringsportalen.se för ca ett år sen efter många om och men, snacka om att de där försäljarna kan prata för sig - inte så trevligt alltid heller!

I förra veckan ringde de upp och påstod att det var 6 månaders uppsägningstid och att jag inte sagt upp abonnemanget. Jag hade för mig att de när vi ingick avtalet sagt att det inte var något abonnemang samt att jag inte hört nåt om 6 månader så efter att vi lagt på luren och jag landat lite så ringde jag upp och bad dem skicka ljudfilen med avtalet samt kopia på orderbekräftelsen, vilket de inte alls ville göra för det tog så lång tid att leta upp dem... (eh...?!) Efter en del påtryckningar från mitt håll makulerade de fakturan som de redan hunnit skicka. De sa nämligen att de skulle fakturera för resten av året och sedan ta bort min annons från hemsidan - som en tjänst till mig... Så jag skulle slippa betala för ett helt år till.

Så, ringer de upp igen - be om bevis på att allt de säger verkligen togs upp i avtalet!

Från en som önskar att hon stod på sig redan från början...
/Linda
Smyckorama.se - unika smycken, speciellt för dig!